Postombud

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
0
Evastengard1991:
Hej!
Jag har bara en fundering.

Hur länge kan insekter ligga hos ett postombud ? Väntar ingen leverans. Undrade bara. Dubia måste väl klara sig längre än syrsor till exempelt ?

Tack på förhand :)

654
341
Johnexotics:
När paketet kommer med levande insekter då hämtar man direkt om man kan eller efter jobb/skola

Medlem i SkHF
70
37
Kenneth58:
Har ibland inte möjlighet att hämta direkt, 2 dagar brukar inte vara några problem som jag märkt av, 
Och jag beställer ofta och mycket, helst från folk på terrariedjur.se

Brukar lägga till värme om säljaren erbjuder det.

6
0
Evastengard1991:
Aah tack så mycket:) hämtar också direkt när det kommer men ville bara veta :) tack återigen :)

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
När det väl kommit fram till ombud ser jag inget skäl till att oroa sig (såvida inte säljaren gjort ett riktigt bedrövligt jobb med packningen). Då ligger de trots allt inomhus där det antagligen är varmt (i alla fall rumstemperatur), så någon extra dag på ombudet borde de absolut klara.

Själva frakten till ombudet är nog värre. Då tror jag att det finns en större risk att de kyls ner eller (på sommaren) värms upp om bilen står stilla ett tag. Nu har jag skickat en del och fått mycket skickat till mig, och när det varit ordentligt packar har allting alltid gått hur bra som helst, men den lilla risken som finns är nog definitivt störst på vägen till ombudet. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild