Bci eller Bcc?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

150
90
HameFall:

Jag har seriösa funderingar på att skaffa orm.. men jag kom och tänka på en sak..
Blir Boa constrictor constriktor hanar eller Boa constrictor imperator längst/grövst?
Jag tycker att 2-2½ meter vore en bekväm längd.


59
8
glamwarrior:

boa cc blir större än boa ci...


150
90
HameFall:

Men honor blir större än hanar.


218
47
asus:

köp en bcc hona :)


150
90
HameFall:

Blir inte dom runt 3-3½m? Tycker olika hemsidor säger olika :P
Saken är den att jag har en 150x60x80 så kan inte ha något allt för stort där inne, eller? jag har inte riktigt koll på hur stort ormar behöver osv.. är rätt ny inom reptilhobbyn över huvud taget.


68
27
Adamski:

www.boa-constrictors.com/ Kanon bra sida om olika lokaliteter hos bcc och bci. Olika lokalitet blir ju olika stora. 


95
43
JAReptiles:

kör bcc hane min är 2,5 meter


13
3
Ornerfors:

Såg att det blev lite stökigt det jag skrev, men ni får ta det som det kommer, har precis gått av ett nattpass på 12timmar.

Har haft både BCC och BCI ( ex antal ) och BCI är den mindre varianten även kallad ( kejsarboa ) den är lätt hanterlig med tanke på storleken men en BCC tycker jag personligen är bäst då den får lite storlek ( roligare att jobba med ) + så spelar härkomsten en roll i hur stora ormarna kommer bli så läs på lite om det och kolla upp med ev säljare vad de är för härkomst på ormen. Går inte att skilja dem så mycket mer. Honor blir alltid lite större ( så länge du tar hand om den på rätt sätt )

Håll gärna på med ormen ofta när du skaffat den så blir den mindre aggressiv mot din hand '' hyfsat vanligt att mindre boor är lite bitska, men det är positivt både för dig och ormen. 1) du ser att ormen är frisk. 2) du lär dig hur ormen funkar och vet då hur du ska hantera den när den växer. '' och mata inte utanför terrariumet för även hanar ( bcc ) blir stora och kraftiga. Du vill inte ha en 3m orm med mataggression utanför terrariumet :P

OBS - En orm blir inte mer aggressiv i terrariet för att du matar den i det. Kan även tillägga att min stora BCC hane mäter 2,8 och växer på än idag.
PM'a mig om du undrar något mer :)


733
295
markusbabs:

Om du vill att ditt 150*60*80 ska räcka åt ormen så skulle jag satsa på en Bci, nån av dom mindre lokaliteterna. Då slipper du tänka på att du måste byta upp dig när ormen växer sig stor.


229
124
CJBReptiles:

"OBS - En orm blir inte mer aggressiv i terrariet för att du matar den i det. Kan även tillägga att min stora BCC hane mäter 2,8 och växer på än idag."

Håller inte med där då ormar som matas i terrariet tror att det är matdags när du öppnar terrariet. Det vet jag av erfarenhet.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild