Terrarie

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

16
9
Ann80:
Nåon som köpt trä terrarium från vidaxl? Eller amazon
vad tycker ni isåfall om dom?

31
13
bunnylover22:

köpte ett för min kungspyton, funkar bra men några skrapor här o där i träet vilket inte gör så mycket, materialet själv kunde vara bättre men man får vad man betalar för, vet inte om det är för mycket ventilation/hål för terrariumet för tycker inte att det håller mycket fuktighet...sprutar runt en gång per dag för att hålla fuktigheten o funkar helt okej, ska få ett till här under dagen så får se hur bra kvaliteten är runt skador o sånt, Här är en bild på terrariumet!

har gjort hål för en bur o värmelampa, funkar bra!, ps försökte ha värmematta förut på runt 20 watt men det gick knappt genom, skulle tipsa om att fixa hål för en värmelampa istället.

ps: skulle vilja ha mer för att kläktra på men har ingen aning vad jag kan lägga till för honom, han älskar att klätra så mycket att varje gång så ramlar han för att han försöker ligga på den lilla trä biten för ventilationen/hållen så jag tänkter mycket på vad jag kan ge honom för att klätra på.

 

detta är 144x46x48 cm o fick det från vidaxl


5116
3883
Tropfrog:
Själv köper jag bara prylar från företag som har kompetens kring sakerna de säljer. Det är inte precis så att Vida har någon reptilkunnig person som kan hjälpa till att svara på frågor som dyker upp. Dessutom är de helt oförmögna att ordna fram reservdelar om det skulle behövas.

Mvh
Magnus 

16
9
Ann80:
bunnylover22 skrev:
köpte ett för min kungspyton, funkar bra men några skrapor här o där i träet vilket inte gör så mycket, materialet själv kunde vara bättre men man får vad man betalar för, vet inte om det är för mycket ventilation/hål för terrariumet för tycker inte att det håller mycket fuktighet...sprutar runt en gång per dag för att hålla fuktigheten o funkar helt okej, ska få ett till här under dagen så får se hur bra kvaliteten är runt skador o sånt, Här är en bild på terrariumet!

har gjort hål för en bur o värmelampa, funkar bra!, ps försökte ha värmematta förut på runt 20 watt men det gick knappt genom, skulle tipsa om att fixa hål för en värmelampa istället.

ps: skulle vilja ha mer för att kläktra på men har ingen aning vad jag kan lägga till för honom, han älskar att klätra så mycket att varje gång så ramlar han för att han försöker ligga på den lilla trä biten för ventilationen/hållen så jag tänkter mycket på vad jag kan ge honom för att klätra på.

 

 

detta är 144x46x48 cm o fick det från vidaxl





det var ett sådant jag kollade på och även ett från amazon som var 150x60x60 tror jag, däe var det inte lika mycket ventilation utan bara hål som det här från vidXL.

61
33
bufo_bufo:
Ann80 skrev:
Nåon som köpt trä terrarium från vidaxl? Eller amazon
vad tycker ni isåfall om dom?


Jag har också kikat lite på större träterrarier och hittade det här tyska företaget, tror deras grejer finns på Amazon också: www.holzterrarium.de/

Tycker det ser intressant ut och rimliga priser.

5116
3883
Tropfrog:
bufo_bufo skrev:


Jag har också kikat lite på större träterrarier och hittade det här tyska företaget, tror deras grejer finns på Amazon också: www.holzterrarium.de/

Tycker det ser intressant ut och rimliga priser.


Jag tycker också att priserna ser rimliga ut. Frågan är bara hur rimligt det blir när frakten kommer på toppen. Det är inga platta paket vad jag förstår.

Mvh
Magnus 

20
26
PappaRK:
Kolla de också lite och just de på Amazon. De verkar skicka platta. Där ser man ju frakten också. För mig blev det att bygga eget

61
33
bufo_bufo:
Tropfrog skrev:


Jag tycker också att priserna ser rimliga ut. Frågan är bara hur rimligt det blir när frakten kommer på toppen. Det är inga platta paket vad jag förstår.

Mvh
Magnus 


Ja, det är ju frakten man undrar över. Såvitt jag förstår är det platta paket, men jag hittar ingen info om fraktkostnad utanför Tyskland.
Ska mejla och fråga! Tycker de verkar rejäla och välkonstruerade.

16
9
Ann80:
bufo_bufo skrev:


Ja, det är ju frakten man undrar över. Såvitt jag förstår är det platta paket, men jag hittar ingen info om fraktkostnad utanför Tyskland.
Ska mejla och fråga! Tycker de verkar rejäla och välkonstruerade.



återkom gärna när du fått svar =)

9
3
Finn7:
Köpte ett väldigt nyligen, tänkte att det är billigt och fast jag är och alltid varit så mkt emot träterrarium sen första gången jag såg att det fanns, så köpte jag ett iaf. Så min åsikt och vad jag tycker så är det fult ett terrarium ska vara något fint att ha i sitt hem. För den andra delen så har jag satt ihop det men bestämde ganska fort att jag inte kmr använda det. Det jag skulle kunna tänka mig är ex om man har en större landsköldpadda lr ex dvärgvaktlar som jag tänker ha ett par i det ist för min orm som det var tänkt ifrån början. Mitt råd är att inte köpa något , det ser ut som en  kaninbur man har ute i trädgården. Kvaliteten...? Några billiga plankor 2 skjutdörrar i glas och några bitar lufthåls plåt. Och hur det tål fukt i längden vet jag inte än, men tydligen ska det tåla det. Tydligen så tror jag att det börjar ruttna och bli förstört inom kort.  Hade rådigt att köpa ett.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild