Bygge till BCI

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

20
26
PappaRK:
Hej. Ett intresse som legat i dvala drygt 10år har nu väckts då barnen också intresserat sig. 
Vi bestämde oss för en Kungsboa, så detta bygge är till det lilla livet. Tanken blev 120x60x60cm att starta med. 

1st OSB-skiva 10x1197x2500mm, delades på 4st lika stora delar och sedan en av dessa delades på mitten för kortsidorna.

Läkt 25x48mm för extra stabilitet.

Trälim och skruvar för att sätta ihop.


20
26
PappaRK:
La en frigolitskiva i botten för isolering.

Kapat ut hål för ventilation.

Nästa steg blir att bygga en bakgrund.
Den kommer byggas av fogskum som grund.


20
26
PappaRK:
La en grund i som extra fuktspärr och börjat första lager med fogskum. Frun var ute i skogen och hittade lite pinnar :)


20
26
PappaRK:
Lite mer fogskum och sen fram med kniv och börja forma. Blev rätt nöjd.


82
57
ApeMan:
Kul att få följa! Jag är mitt i att bygga nr 3 och 4 (terrarium) för egen del, och skall bygga med fogskum i dem med tänkte jag! :)

20
26
PappaRK:
ApeMan skrev:
Kul att få följa! Jag är mitt i att bygga nr 3 och 4 (terrarium) för egen del, och skall bygga med fogskum i dem med tänkte jag! :)


Jag har kollat lite i någon av dina trådar :)
Det är skitskul att skapa fram eget. Sist jag gjorde ett terrarium är ca 15år sedan som var 3-4ggr större till ett par Vattenagamer. Vilken prisskillnad nu mot då när man tänker tillbaka haha

20
26
PappaRK:
Lite bruk och lite färg. Blev inte så nöjd men det duger.. ser nog bättre ut med inredning i senare.






82
57
ApeMan:
Schysst med sten och pinnar!

Jag tror dock att de tomma/vita/gröna/blå partierna skulle vara snyggare med silicon och substrat tryckt i det, mer naturligt liksom.
Finns gott om tips online för hur man åstakommer det.

20
26
PappaRK:
ApeMan skrev:
Schysst med sten och pinnar!

Jag tror dock att de tomma/vita/gröna/blå partierna skulle vara snyggare med silicon och substrat tryckt i det, mer naturligt liksom.
Finns gott om tips online för hur man åstakommer det.



Jo jag velade lite fram och tillbaka med det eller detta.
Ville ha ljusare ton i terrariet då ormen som ska bo här är av mörkare morph. 

Kan absolut hålla med om att det är lite väl ljust men tror det blir bättre med all i redning senare.

82
57
ApeMan:
PappaRK skrev:



Jo jag velade lite fram och tillbaka med det eller detta.
Ville ha ljusare ton i terrariet då ormen som ska bo här är av mörkare morph. 

Kan absolut hålla med om att det är lite väl ljust men tror det blir bättre med all i redning senare.


Då förstår jag! Var mer menat som en smaksak och inte någon kritik eller så. Keep up the good work! :D
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild