Tips på spindlar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

51
8
Rochkan:

Hallå!
Nu släppte tjejen min bomben att hon vill ha en spindel!

Både hon och jag har lite skräck-blandad förtjusning i de små liven. 
Men jag har ingen aning om vart jag ska börja leta.. 
Jag är serietidningsgalen, så det skulle vara superballt med en rödblåspindel(spider-man) av något slag, finns det?(finns det andra fräcka färgkombinationer är det inte omöjligt heller) 
Skulle gärna vilja ha en land/trädlevande också. Inte grävare:P
Och hur är det med väven? är det från individ till individ eller är det beroende art hur mycket de väver? Detta är bara en nyfikenhetsfråga ingen faktor på vad jag ska köpa!


Så.. Har ni några/något förslag på en färgglad land/trädlevande spindel? :)


34
1
ziimba:

Poecilotheria metallica är min favorit pga färgerna, jag själv har dock inte kommit till skott med att skaffa spindel ännu :P


32
11
Pred:

Avicularia versicolor Har ju färgerna. Är trädleande och skitsnygg fast kan vara lite smånervös av sig ibland=)


366
155
Linus:

Poecilotheria metallica är nog inget bra tips på en första spindel, då de är bland de mer potenta fågelspindlarna man kan skaffa.

Däremot kan ju Chromatopelma cyaneopubescens vara ett hett tips efter beskrivningen :)


29
22
Kimmy:

Finns ju snyggingen thrixopelma ockerti matchar de du vill ha rätt bra!
Är dock rätt nervösa..


85
144
Avic:

Thirixopelma ockerti kommer finnas till salu på Expo-Syd.

Mvh.


158
19
Johanon:

Kan med tipsa om Chromatopelma cyaneopubescens, det är en trevlig och fin spindel, det var min första spindel, den är grymt snygg och lite livligare än ex G. rosea

Själv är jag tvärsåld på poecilotheria släktet, men dom är inte att rekommendera som första spindel då dom är snabba som Flash själv och dessutom mer potent gift.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild