uppföddare för hoppsindel? -phidippius regius

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

31
13
bunnylover22:

Hej! ser inte alls några uppföddare för hoppspindlar? vet att det finns sidor som säljer från andra länder men tänkte om det fanns någon i svergie som säljer, tänker på om det då skulle finnas en uppföddare är det då okej att skicka spindeln via transport? för det kanske inte är en uppföddare nära mig tänkte jag på..

 


214
333
MartinJ:
Jag är rätt ny inom just hoppspindlar, så min kunskap är inte jättestor, men kan dela med mig om det lilla jag vet. Det verkar inte som det föds upp några mängder här i Sverige, men det finns. Jag vet att Animal här på forumet föder upp hoppspindlar i viss mån, och han lägger upp bilder då och då på sin Facebooksida (www.facebook.com/BugNationByAniMaL/) från olika parningar.

När jag har pratat med folk om att skicka så har det alltid talas om att det går bra, med undantag under kallaste vintern. Själv köpte jag från en tysk uppfödare, Insektenlieben, och det gick suveränt med frakt och allt. De skickar med DHL Express så djuren levereras på 1-2 dagar från dörr till dörr. Skulle dock inte testa under vintern, såklart.

Förövrigt otroligt intressanta och spännande terrariedjur! Hoppas du får tag i några :)

9
7
Trajja:
Hejsan! har sett flera annonser här på terriedjur som säljer. so open tour eyes :)

5092
3863
Tropfrog:
Det är nog helt safe att säga att det inte finns uppfödare som tar kullar kontinuerligt i Sverige. Det är nog snarare hobbyister som tar en eller två kullar. Dvs att någon tagit en kull tidigare innebär inte att de kommer att göra det i framtiden. Håll koll på köp och säljavdelningen.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild