Terrariebygge till Morelia Viridis.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

733
295
markusbabs:

Värmen och luftfuktigheten är ju helt ok. Jag försöker att alltid hålla över 60%.


64
25
Tocos:

Temperaturen inne i terrariet nattetid ligger mellan 24,5-28,5 grader är det ok?

Jag spejar terrariet ca 1 timme innan det släcks och på morgonen när det tänds så är det ca 75% luftfuktighet för att sen gå ner till 55-60% innan det är dags för sprejning.


1660
776
fluffis:

Bygget ser bra ut tycker jag! Härligt att se att du tänkt igenom och satsat på det tekniska och elektriska :) Hur lång tid tog det att bygga?


64
25
Tocos:

Det tog sammanlagt 1 vecka, kunde bara hålla på när barnen gått och lagt sig :-).

Ska mest troligt åka och hämta ormen på Lördag :-), spännande.....


1660
776
fluffis:

Oj, vad snabbt! :) Mina byggen tar några månader men det beror på hur man bygger antar jag :) Men det ska ju planeras, inhandlas, sågas, sättas ihop, och sen att måla och lacka kan ta ett tag eftersom det ska torka emellan. Sen är det alltid något som fattas och glaset får man vänta på i kanske en eller två veckor. Detta är mina erfarenheter och därför tycker jag att en vecka låter otroligt snabbt. Bra jobbat! :) Och mycket smart att trimma in allt innan ormen kommer :) Grön trädpyton har verkligen blivit populärt!


64
25
Tocos:

Jag är gammal möbelsnickare med tillgång till snickeri. Jag höll till där och snickrade och målade.

Glas och glaslister tog bara 1 dag att få tag på :-). och det mesta var inhandlat i förväg.

Jag var så ivrig att få till det, vill ha hem ormen så fort som möjligt.


1660
776
fluffis:

Najs :)


64
25
Tocos:

Lite ny inredning, nu är det bara ormen som saknas :-)


Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:

Där kommer den med all säkerhet att trivas utmärkt, snyggt :)


64
25
Tocos:

Jag ändrade ventilationen lite så här i sista sekund :-), blev lite för torrt för fort.

Flyttade upp den nedre ventilationen lite, blev myckett bättre.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild