Spindlar online

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
F22V:

Tjenare! Någon som vet en bra hemsida för att köpa spindlar på nätet? har kollat på spiderworlds.eu, men dom skickar inte tyvär på vintern, är mest ute för chilobrachys sp electric blue och xenesthis immanis.

Några tips på vilka hemsidor man kan köpa dessa ifrån?


657
344
Johnexotics:
Jag har en Chilobrachys dyscolus  sp. vietnam blue om det skulle vara av intresse :P ?

5099
3873
Tropfrog:
Jag tänker att det finns en anledning till varför företag inte skickar på vintern. Att leta upp en annan säljare ändrar ju inte det faktum att det är kallt och riskabelt att skicka djur p vintern. Vänta till våren istället.

Mvh
Magnus 

1
0
liquid:

För att kapa tråden lite, har någon bra tips på hemsidor som skickar till Sverige? 

spiderworlds.eu var nämnd, har även sett spidersonline.pl men har ingen erfarenhet av någon av dem. Finns det fler alternativ? 

Att dem inte skickar på vintern är ju helt förståligt men kan ju va bra om dem skickar överhuvudtaget ;) 

 

Någon som har förslag? 


1
0
tingelingen6:
Kolla blocket, finns en äldre annons på spindlar varav en immanis.

214
333
MartinJ:
Jag copypaste:ar mitt svar från en annan tråd där en liknande fråga togs upp, då.specifikt om hoppspindlar. Svaret är däremot lika relevant här som då:


"Jag bestälde hoppspindlar från Insektenlieben (Tyskland) för några månader sedan. De skickar med DHL express, kom fram till dörren på två dagar från att de skickat (tror dock att en dag är standard om man bör i södra Sverige). Fungerade kanon, väl packat, bra på att svara på frågor/info om sändningen och framförallt, välmående djur. Så av min enda interaktion med dem kan jag varmt rekommendera att testa det om du inte hittar någon svensk uppfödare."

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
liquid skrev:
För att kapa tråden lite, har någon bra tips på hemsidor som skickar till Sverige? 

spiderworlds.eu var nämnd, har även sett spidersonline.pl men har ingen erfarenhet av någon av dem. Finns det fler alternativ? 

Att dem inte skickar på vintern är ju helt förståligt men kan ju va bra om dem skickar överhuvudtaget ;) 

 

Någon som har förslag? 


Jag har beställt från spidersonline och varit väldigt nöjd. Tyvärr har de ju nästan bara slings dock.

19
17
MariaLewisia:
liquid skrev:
För att kapa tråden lite, har någon bra tips på hemsidor som skickar till Sverige? 

spiderworlds.eu var nämnd, har även sett spidersonline.pl men har ingen erfarenhet av någon av dem. Finns det fler alternativ? 

Att dem inte skickar på vintern är ju helt förståligt men kan ju va bra om dem skickar överhuvudtaget ;) 

 

Någon som har förslag? 



Har beställt från spidersonline och Exotic Spiders flera gånger och varit väldigt nöjd med båda. Senaste från spidersonline var med 30+ väldigt små ömtåliga slings på högst 3-5mm som alla kom fram helskinnade och välmående. Exotic Spiders hjälpte mig också när jag fick två DOA (dead on arrival) som de ersatte kostnadsfritt när jag bad om det. Exotic Spiders skickar även på vintern men jag skulle definitivt INTE rekommendera att skicka efter på vintern även om det erbjuds då risken för missöden är alldeles för stor.

Andra ställen jag skulle rekommendera som jag vet att folk har varit nöjda med är Creatures from the North.eu och buthidae.eu, båda extremt bra uppfödare med mycket gott rykte.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild