Vilken hygrometer/termometer vågar man lite på?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Eboorg:

Jag tänkte köpa exo terras combo mätare med både hygrometer och termometer men den har fått ganska hemska recensioner.

vad använder ni som funkar?


242
29
Blues:

Vi var några som diskuterade hygrometrar exo terras,jbl pro terra o en no name som är köpt i cigarr affär o kom fram till att no name skulle vara den som var något rätt, vi hade ingen rätt referens att gå efter,men den kändes bäst. 


230
22
Nooon:

Jag köpte nyligen Thermo-Hygrometer Deluxe PRO (Lucky Reptile)
www.antstore.net/shop/popup_image.php?pID=1716&imgID=0
(Jag köpte inte från Antstore. Jag tycker bara att de har en bra bild på den. Därav länken.)

Jag vet inte att den ska vara särskilt rekommenderad och "extra-bäst" eller så... Den har två temperatur-sensorer och enheten kan placeras utanför terrariet och så kollar den luftfuktigheten på den ena sensorn också. Dessutom lagrar den max- och min-värden. Det var av de skälen jag valde den.

Jag tycker i alla fall att den verkar bra och temperaturen den visar stämmer överens med den temp jag ställt in på termostaten. Såå... jag tror på att den visar rätt.


733
295
markusbabs:

Köp inte Exoterra. Det är helt enkelt bara skit.  Clas ohlson och andra prylbutiker har billiga termo/hygro metrar.


64
25
Tocos:

Jag är också ute efter en pålitlig hygrometer, så kom gärna med tips.


242
29
Blues:

Kolla cigarr affärer!


3
0
Sig:

Håller med föregående talare om att en cigarraffär troligtvis är bäst för att hitta en pålitlig hygrometer. Den hygrometer som jag har bäst erfarenheter av, i hummidoren, är denna: www.brobergs.se/sv/product/2117/Xikar-Digital-hygrometer-4-kant.

Jag brukar också testa mina hygrometrar med jämna mellanrum och kalibrera dem om det behövs, vilket det oftast gör!


593
551
Redfoot:

Ska du ha en bra och pålitlig hygrometer så ska det vara en hårhygrometer som kan kalibreras.
www.hogbergaab.se som just nu det är fel på men den kommer nog snat upp igen har dom en riktigt bra variant. Använder den själv med bra resultat, den kostar 124:- men är värd det.


7
0
Eboorg:

ni tror inte någon säljer på expo syD mässan?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild