Djur (städare) i blött paludarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

39
20
MangeL:
Har ett väldigt blött Exo Terra paludarium som är ganska nyligen uppsatt. Det är en ganska stor vattendel, ett vattenfall längs bakgrunden etc, men även en landdel om ca 30x30 cm. Jag kör med mossor och sumpväxter och håller som bäst på att vänta på att det ska växa till sig.

Funderar på vilka insekter/smådjur jag kan ha som hjälper till med städningen? Kanske är det lite för blött för hoppstjärtar och gråsuggor på landdelen med tanke på stänk från vattenfallet.

Kommer sannolikt hålla Bombina orientalis och ev. nån fisk.

73
143
Eremit3n:
Hoppstjärtar är extra passande eftersom de kan gå på ytspänningen :) 

39
20
MangeL:
Eremit3n skrev:
Hoppstjärtar är extra passande eftersom de kan gå på ytspänningen :) 


Hmm, kanske kan funka då? Vill ju inte släppa in djur som dör bara för att dom inte har rätt miljö.

73
143
Eremit3n:

MangeL skrev:


Hmm, kanske kan funka då? Vill ju inte släppa in djur som dör bara för att dom inte har rätt miljö.


Jag har själv klockgrodor och hoppstjärtar, och det funkar bra. De hoppar lika gärna runt på vattnet som i övriga delarna av akvariet. 


39
20
MangeL:
Eremit3n skrev:


 

Jag har själv klockgrodor och hoppstjärtar, och det funkar bra. De hoppar lika gärna runt på vattnet som i övriga delarna av akvariet. 



Vad bra! Tack för svaret!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild