Nätterrarie

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
sharksweden:

Hej! Använder mig själv av glas terrarier till mina djur men undrar om det skulle fungera med nät terrarier, i usa så är det vanligt med nät terrarier men inte i sverige. skulle det fungera att ha reptiler i nät terrarium eller blir det för torrt? tänker främs på tropiska arter av ödlor och ormar.


44
6
mammut02:

Jag har sätt att vissa har nätterrarier till kameleonte. Men jag tycker ändå du ska kolla upp det.


229
124
CJBReptiles:

Nät terrarium går inte att använda i Sverige till tropiska arter då vi har för låg luftfuktighet. T.ex. Florida i USA har mycket högre luftfuktighet och där fungerar det bra med nät terrarium.

Mvh Carl Johan


12
0
sharksweden:

Okej har förstått att det inte är det optimala men borde det inte fungera om man täcker backsidan och sidorna av terraiet med plast och sen använder sig av dushsystem som får gå ganska ofta?  tycker nätburar är ganska snygga och det vore kul som varation till mina glasterrarium 


234
49
costanza:

Dushsystem + om man täcker stora delar av buren med typ korkplattor kanske är en idé? Använder de endast som sommarburar utomhus dock.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild