Akvarium till terrarium, vilket djur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
0
DarkRep:

Tjenare!
Har ett akvarium, ca 18 liter, som bara står tomt. Funderar på att ställa upp det på högkant, ta bort locket och skära till en plexiskiva och installera dörr på den, silikona fast och sedan ha det som ett litet terrarium eller liknande.
Måtten ca 38x20x20 cm (där 38 isåfall blir höjden tillslut).
Vad skulle jag kunna stoppa i en sådan burk?
Kom gärna med era idéer, tankar och erfarenheter.


5088
3861
Tropfrog:
Ödlor och ormar går bort helt och hållet.

Så spindlar eller insekter då? Känns som att bönsyrsa eller kanske vandrande pinnar är bästa kandidaterna.

Mvh
Magnus 

6
0
DarkRep:

Absolut, det är på tok för litet för alla sorters ödlor och ormar.
Vad för slags insekt skulle man kunna tänka sig då? Kanske en liten variant av tusenfoting eller nå annat fränt?
Jag skulle ju kunna ha det "liggandes" också så att markytan blir den större istället för höjden.
Spindlar går helt bort pga andra anledningar här hemma.


6
0
DarkRep:
Sorry, blev så ivrig att jag hann glömma bort att jag läste bönsyrsa och vandrande pinne, hehe.

656
344
Johnexotics:
Det är nog bättre du köper ett terrarium. Skulle inte vilja sätta nått djur i sån burk 

6
0
DarkRep:
Ja visst är det i minsta laget men tänkte kolla om det fanns någon möjlighet med det iallafall innan det åker på tippen.
Har andra terrariedjur så vet hyfsat vad som krävs men insekter är jag sämre på, dom är bara foder här hemma än så länge.

28
29
Moroten89:
Bexx skrev:
Ja visst är det i minsta laget men tänkte kolla om det fanns någon möjlighet med det iallafall innan det åker på tippen.
Har andra terrariedjur så vet hyfsat vad som krävs men insekter är jag sämre på, dom är bara foder här hemma än så länge.


Asså vill du ha ett kul DIY-projekt, så kör i vind.
Du skulle ju kunna göra något kul med foderinsekter, ha kackerlackor eller något i naturlig miljö? Det skulle vara rätt unikt om inget annat att ha en seriösare inhägnad med foderdjur i.

6
0
DarkRep:
Det låter intressant. Tack för idén! Jag får spinna vidare på den tror jag.

5088
3861
Tropfrog:
Det är ingen dum idé! Varför håller vi våra djur i naturliga miljöer, men deras mat i sterila?

Kom och tänka på denna gamla film om naturlig dubia kolloni:

youtu.be/Xygu_oO7Z2s

Mvh
Magnus 

28
29
Moroten89:
Bexx skrev:
Det låter intressant. Tack för idén! Jag får spinna vidare på den tror jag.


Ja, men det tycker jag absolut, posta lite bilder med då. :D

Tropfrog skrev:
Det är ingen dum idé! Varför håller vi våra djur i naturliga miljöer, men deras mat i sterila?

Kom och tänka på denna gamla film om naturlig dubia kolloni:

youtu.be/Xygu_oO7Z2s

Mvh
Magnus 


Haha, gissningsvis för att deras mat inte förväntas leva tillräckligt länge, eller att man inte vill att de ska synas. :D

Jag funderar på att göra något i samma linje, fast låta ett gäng mjölmaskar utvecklas till mjölbaggar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild