Plåt i terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

663
345
Johnexotics:
Hej! jag ska sätta upp liten vatten del i terrariumet för min Agapadda. Fundera lite om man kan köra rostfriplåt. Men osäker om det kan släppa ut nått i vattnet. tänkte kunde vara en billig lösning då glas skiva kostar 800-1000 kr.

5099
3873
Tropfrog:
Om du skall ha rostfritt i vatten bör den vara syrafast också. Har svårt att tänka mig att du hittar det billigare än glas.

800-1000 kr får du en enorm glasskiva för. Hur tjock och vilka mått har du frågat på? Vem har du frågat? De som säljer glas online räknar med dyr frakt och stor reklamationsfrekvens. Fråga samtliga glasmästare i din närhet. Den som råkar ha spillbitar i rätt storlek kommer att ge dig mycket billigare pris. 

Mvh
Magnus 

663
345
Johnexotics:
450x120 6-8 mm tjock. Har även frågat olika glasmästare i stan. Och alla säger runt det priset. Har dock köpt glas skivor biligare även större men gissa på priset har gått upp.  

5099
3873
Tropfrog:
6-8 mm! Jag antar att du skall ha 10 cm vatten? 3mm räcker och är avsevärt billigare.

Mvh
Magnus 

663
345
Johnexotics:
Hm ok har inte jätte bra koll på när det kommer till tjockleken på glas tänkte bäst vara säker men om 3 räcker klart det jag ska kolla upp vad det blir för pris Tack!.

663
345
Johnexotics:
Rätt intressant hur olika företag ta för priser 3mm på ena 765 andra 165

5099
3873
Tropfrog:
Johnexotics skrev:
Rätt intressant hur olika företag ta för priser 3mm på ena 765 andra 165


Som jag nämnde innan. Det företaget som har spillbitar i rätt storlek kommer att vara avsevärt billigare. Låt dig inte luras att tro att just den säljaren alltid är billigast. Nästa gång kan det vara tvärtom.

Mvh
Magnus 

663
345
Johnexotics:
Tropfrog skrev:


Som jag nämnde innan. Det företaget som har spillbitar i rätt storlek kommer att vara avsevärt billigare. Låt dig inte luras att tro att just den säljaren alltid är billigast. Nästa gång kan det vara tvärtom.

Mvh
Magnus 



Det är.sant 

61
33
bufo_bufo:
Johnexotics skrev:
Hej! jag ska sätta upp liten vatten del i terrariumet för min Agapadda. Fundera lite om man kan köra rostfriplåt. Men osäker om det kan släppa ut nått i vattnet. tänkte kunde vara en billig lösning då glas skiva kostar 800-1000 kr.


Vet absolut ingenting om plåt, men tänkte passa på att fråga om du kan tänka dig att lägga upp någon bild av din lösning sedan?
Jag ska nämligen uppgradera till större för mina Koloradoflodpaddor så småningom, och söker inspiration och idéer för en liten vattendel! :)

663
345
Johnexotics:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild