Intressekoll: få sina slings/juveniler könade

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
17
MariaLewisia:
Hejsan! Jag passar på att ställa denna fråga här i forumet innan jag vet om det är tillåtet att annonsera (har skrivit och frågat, väntar svar). Vill inte göra något potentiellt regelbrottsligt. Hoppas det är okej att fråga här.

Jag har ungefär ett års erfarenhet av att köna spindelöms och i samband med studier som kommer kräva mikroskop så skaffade jag ett själv, dels för skojs skull och dels för att underlätta skolarbete. Insåg snabbt hur enkel och effektiv könsbestämning av spindelöms var med hjälp av mikroskopet och hur man kan kolla mycket små öms, t ex. slings från dvärgarter. När jag berättat om detta har en del poängterat hur de skulle vilja ha någon som kollar deras öms också eftersom det inte kryllar av folk som har tillgång till mikroskop.

Så föddes idén om att mot en liten kompensation ta emot öms och könsbestämma åt folk. Dels för att fylla på förrådet av referensbilder av diverse arters spermatheca och accessory organs, dels för att underlätta för ägare så de slipper vänta tills ömset är stort nog att kolla på med blotta ögat för att avgöra kön... och dels för att jag tycker att det är väldigt roligt.

Är det här något folk skulle vara intresserade av om möjligheten fanns att annonsera "tjänsten" här på TD? Eller bara sprida ordet att jag finns tillgänglig för att köna små öms?

Om denna tråd inte är okej så ber jag vänligast att moderator tar bort den.

5092
3863
Tropfrog:
Det borde rimligtvis inte vara några problem att använda köp och säljavdelningen till att utanonsera tjänster som har med hobbyn att göra.

Det är däremot inte alltid helt positivt att använda diskussionsforumet för detsamma. Det finns en anledning till varför det är två olika avdelningar.

Mvh
Magnus 

19
17
MariaLewisia:
Tropfrog skrev:
Det borde rimligtvis inte vara några problem att använda köp och säljavdelningen till att utanonsera tjänster som har med hobbyn att göra.

Det är däremot inte alltid helt positivt att använda diskussionsforumet för detsamma. Det finns en anledning till varför det är två olika avdelningar.

Mvh
Magnus 


Får helt enkelt se vad de säger eftersom jag är väldigt osäker på om det är tillåtet varken här eller på annonserna. Skulle tagit bort denna tråd om jag kunnat men upptäckte precis att det går inte. Tusan. Tack för ditt svar ändå!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild