Dasia olivacea, sällsynt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
6
mammut02:

Är det någon som vet råd,tips eller annat kul och veta om dasia olivacea (innköpt i djuraffären under namnet olivfärgad trädskink). Djuraffären gav bara allmän information om skinkar och när jag söker på nätet hittar jag så gott som ingenting!!! Hittar bara själv också allmän information om skinkar men denna art verkar vara helt (olik) de andra är den sälsynt??? Bild på dasia olivacea

 


593
551
Redfoot:

 Förstår inte riktigt vad du menar. Googlar man på det latiska namnet får man ungf  20 100 träffar. :)

 


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Som Redfoot får jag upp massa träffar på det latinska namnet :) det här kanske kan vara något ?

www.bokia.se/dasia-olivacea-12552972

Jag själv har aldrig haft skinkar så kan nog inte komma med något bra råd förutom att läsa på ordentligt om arter man har hemma! ;)


44
6
mammut02:

Ja jag får fram bilder men inte fakta.


44
6
mammut02:

men alla bilder på djuren är nästan i vilt tillstånd. och dom som är i fångenskap är iallafall inte från sverige. Vet andra som försökt få tag på fakta men det går nästan inte. Men jag ska kolla den sidan jonas_ föreslog.


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Lite basic:

www.ehow.com/how_7018636_care-olive-tree-skinks.html

Fann mer men vet inte riktigt vilken info du är ute efter...


459
138
Pakke:

Som ni inte förstår inte riktigt vad han menar, så han menade att det verkar som trädskinkar inte finns i Sverige trots de är sällynta att ha som husdjur. Så han undrade om det finns mer trädskinkar som husdjur i Sverige eller inte.

 

Men jag tror inte att trädsknkar är sällsynta och några har detta i Sverige.


44
6
mammut02:

Nej jag vet att trädskinkar inte är ovanliga det vet jag men just denna arten (dasia olivacea).?


459
138
Pakke:

Tror inte att dasia olivacea är sällsynta eller ovanligt att ha husdjur.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild