Enkla & roliga insekter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
3
Gaffelkungen:
Hejsan!

Tänkte höra om ni har tips på några roliga småkryp som man kan ha i ett lite mindre terrarium. Gärna saker som går att ha ihop men separat funkar också.

4
2
Blommor:
Hej!
Jag vet inte exakt vad du menar med mindre terrarium, men det finns många sorters enkla och roliga insekter.
Baggar, t.ex. rosenbaggar är roliga om man aldrig haft det. Även intressanta att studera under sina utvecklingsstadier. Larverna är billiga att köpa. Om det är ett litet, litet terrarium kan kanske gråsuggor vara något?
Vandrandepinnar, spökskräckor och vandrandeblad är också roliga. Dessa går ofta att blanda med varandra och det finns här på TD.

13
3
Gaffelkungen:
Blommor skrev:
Hej!
Jag vet inte exakt vad du menar med mindre terrarium, men det finns många sorters enkla och roliga insekter.
Baggar, t.ex. rosenbaggar är roliga om man aldrig haft det. Även intressanta att studera under sina utvecklingsstadier. Larverna är billiga att köpa. Om det är ett litet, litet terrarium kan kanske gråsuggor vara något?
Vandrandepinnar, spökskräckor och vandrandeblad är också roliga. Dessa går ofta att blanda med varandra och det finns här på TD.


20x20x20 cm kanske. Något man kan ha på skrivbordet liksom.

Rosenbaggar har jag kollat lite på och de är tjusiga men drömmen är väl blue feigning death beetles. Har redan ett gäng svenska gråsuggor men har funderat på någon lite mer exotisk variant. Funderar även på någon lite mer färgglad milipede.

656
344
Johnexotics:
Du kanske kan har några suggor i ett 20x20x20

3
0
LoveGALS:

Skulle du landa på gråsuggor så är Armadillidium en väldigt aktiv art och syns mycket så länge som luftfuktigheten är hög, dem springer inte heller och gömmer sig så fort dem blir rädda utan rullar bara ihop sig. Armadillidium maculatum "zebra" eller Armadillidium nasatum är speciellt aktiva :)

 


165
93
Sockerfar:
Assasinbugs dock verkar de inte gå att ha mef andra arter men kul lär du ha :)

13
3
Gaffelkungen:
LoveGALS skrev:
Skulle du landa på gråsuggor så är Armadillidium en väldigt aktiv art och syns mycket så länge som luftfuktigheten är hög, dem springer inte heller och gömmer sig så fort dem blir rädda utan rullar bara ihop sig. Armadillidium maculatum "zebra" eller Armadillidium nasatum är speciellt aktiva :)

 


Har en plastburk med lite suggor, mjölbaggar, zoophobabaggar och några sniglar. Tyvärr så är det bara svenska gråsuggor.

13
3
Gaffelkungen:
Sockerfar skrev:
Assasinbugs dock verkar de inte gå att ha mef andra arter men kul lär du ha :)


Har kollat lite på dem. Men skulle behöva läsa på en del till för att se om jag får upp intresset för dem.

165
93
Sockerfar:
Gaffelkungen skrev:


Har kollat lite på dem. Men skulle behöva läsa på en del till för att se om jag får upp intresset för dem.

Kolla dark den på Youtube han har lite videos om de och när de matas :)

656
344
Johnexotics:
Sockerfar skrev:
Assasinbugs dock verkar de inte gå att ha mef andra arter men kul lär du ha :)

Rovskinnbaggar kan inte gå i ett 20x20x20 dock.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild