Matvägran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

234
1
tinagustafsson:

Hej!

Det är så att för några veckor sedan när jag skulle köpa syrsor till min panterkameleont, så var det slut och de ända som finns att köpa annars är zophobas så då köpte jag såna och efter det så har mig kameleont knappt ätit syrsor ändå fast han inte har ätit på flera dagar, men sen när jag har fångat fjärlijar och andra larver så har han ätit dom med god aptit. Och nu idag så försökte jag verkligen ge han en syrsa men han ville inte ha och gck därifrån, men sen tog jag fram en zophobas då började han springa och klättra upp på min hand för att ta den, han älskar verkligen zophobas!!! Men grejen är ju att dem är så feta och ska bara få dem som godis ibland. 

Så jag undrar hur man ska göra så att han börjar äta syrsor igen, eller om man ska typ ge han kackerlacker som basföda för de är väl typ samma näringsvärde som syrsor? :)

Ursäkta den långa texten :P 

Tack på förhand, mvh Tina


151
77
Firemon:


276
118
Maqea:

Det jag har fått lära mig här är att låta bli att ge något annat än det du vill han ska äta. När han blir tillräckligt hungrig så tar han det som erbjuds. Hur lång tid man ska envisas på det viset det vet jag inte så det hoppas jag någon annan kan ge råd om.


1159
625
Temla:

Jag har också den där listan. Vad jag undrar över, om nån vet, är vad Ash egentligen innefattar. Jag vet att det är mineraler men vilka? Innehåller inte syrsor rätt mycket fosfor? Och det är ju inte bra i för stora mängder eller hur? Är det inte så att Dubia är bättre basfoder än syrsor och att de innehåller mindre fosfor? För mycket fosfor i dieten hindrar ju kalkupptaget, vad jag har förstått. 

Min Panter matvägrar också nu. Vill säkert ha zophobas som han älskar. Jag är envis och ger honom inga nu (har inga heller för den delen). Hoppas han blir hungrig nog snart och tar några Dubia. 


234
1
tinagustafsson:

okej tack för era svar :) Men vet någon utav er om syrsor och dubia kan vara i samma "bur"? :)


1159
625
Temla:

Kan misstänka att syrsorna biter Dubian. Plus syrsor skitar ned och luktar illa, det gör inte Dubian. Tror inte det är bra att ha dom i samma burk.


234
1
tinagustafsson:

aa de gör dem säkert, det är nog bäst att ha i olka :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild