bilder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
2
nalleplath:
Ni som har jungfrugeckos, skulle vara kul att få se på lite vuxna ödlor och lite om hur fort de växer. Har jord blandat med bark. Men funderar på lite annat. Undrar om man kan ha mineralsand som man har till leopardgecko? Mina är runt 4 cm nu. Och när kan de vara redo för sitt stora terrariet på 45x45x60.kanske till våren eller innan? Vad säger ni?

5099
3873
Tropfrog:
Jag har mina I det terrarium som jag gjorde byggtråd om. Kolla in tråden som heter regnskog.

Jungfrugeckos är trädlevande i regnskogen och leopardgecko är marklevande i öken. Naturligtvis väljer man bottensubstrat efter deras naturliga habitat.

Jag ser inga problem med att ha dem i 45×45×60 redan nu.

Mvh
Magnus 

20
2
nalleplath:
Tropfrog skrev:
Jag har mina I det terrarium som jag gjorde byggtråd om. Kolla in tråden som heter regnskog.

Jungfrugeckos är trädlevande i regnskogen och leopardgecko är marklevande i öken. Naturligtvis väljer man bottensubstrat efter deras naturliga habitat.

Jag ser inga problem med att ha dem i 45×45×60 redan nu.

Mvh
Magnus 

20
2
nalleplath:
nalleplath skrev:

så de kommer inte kunna rymma ut terrariet då. när det är stängt.

5099
3873
Tropfrog:
nalleplath skrev:

så de kommer inte kunna rymma ut terrariet då. när det är stängt.


Det finns ingenting som säger att ett större terrarium ökar risken för rymning. Det är troligtvis tvärtom. Spärra in dem i ett extremt litet terrarium och de söker flyktvägar hela sin vakna tid. Oavsett storlek på terrariet så skall alla möjliga flyktvägar åtgärdas. 

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild