RO-vatten till geckos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

68
17
shpongel:
för-/nackdelar med enbart ro-vatten till reptiler? 

5061
3824
Tropfrog:
Ro vatten minskar risken för kalkavlagringar på rutorna och i regnsystem. Det är också bättre för vissa växter.

För ödlorna tror jag att det inte spelar någon roll.

Mvh
Magnus 

226
222
Formula76:
Där är ju trots allt mineraler i vattnet som ödlan går miste om då. Ser ingen fördel med det.

68
17
shpongel:
Formula76 skrev:
Där är ju trots allt mineraler i vattnet som ödlan går miste om då. Ser ingen fördel med det.

nä,precis. lite det jag är inne på. ochi jämförelse med däggdjur att det leder till att man i princip Tömmer kroppen på viktiga mineraler. tvetydigt ifall det funkar likadant flr reptiler. och isf  kompenseras bortfallet med cgd'n & mineralerna vi pudrar insekterna med? 

5061
3824
Tropfrog:
shpongel skrev:

nä,precis. lite det jag är inne på. ochi jämförelse med däggdjur att det leder till att man i princip Tömmer kroppen på viktiga mineraler. tvetydigt ifall det funkar likadant flr reptiler. och isf  kompenseras bortfallet med cgd'n & mineralerna vi pudrar insekterna med? 


Om nu ödlotna dricker droppar på växter inaturen och i terrarium, så lär de få i dig lika mycket mineraler som i naturen med RO.

Skulle de dricka ifrån hårt vatten i bäckar eller sjöar i naturen är det säkert bra medan skål kranvatten i terrariet.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild