Destillerat vatten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
2
NillaLG:
Hej!
vill ha tag i avmineraliserat vatten till splitt nytt regnsystem (exoterra). Har egen brunn med rätt brunt vatten. Biltema säljer till batteri och ångstrykjärn, funkar det?
   (Hur är det med vattnet i torktumlaren, eller det i espressomaskinens ångfunktion som vi slänger, är det destillerat? Eller blir något annat vatten som jag inte kommer på nu lämpligt?)

206
224
Danne72:
NillaLG skrev:
Hej!
vill ha tag i avmineraliserat vatten till splitt nytt regnsystem (exoterra). Har egen brunn med rätt brunt vatten. Biltema säljer till batteri och ångstrykjärn, funkar det?
   (Hur är det med vattnet i torktumlaren, eller det i espressomaskinens ångfunktion som vi slänger, är det destillerat? Eller blir något annat vatten som jag inte kommer på nu lämpligt?)

www.dusk.se/Befuktning.htm Det är en sån du behöver, Bara att koppla in på en vattenkran. Ett osmosfilter.

5088
3861
Tropfrog:
Destillerat vatten funkar bra. Jag skulle inte använda vattnet ifrån torktumlare eller espressomaskin.

Men, ja. Om du förbrukar lite vatten är en RO enhet klart värt investeringen.

Mvh
Magnus 

52
2
NillaLG:

Danne72 skrev:

www.dusk.se/Befuktning.htm Det är en sån du behöver, Bara att koppla in på en vattenkran. Ett osmosfilter.


cool pump, tror mitt gamla regnsystem i stora terrariet, som får hela huset att rycka till i chock åker ut nu.


5088
3861
Tropfrog:
Kommentaren kanske är överflödig. Men för att undvika framtida missförstånd. Pumpen i sig kommer inte att rena vattnet. Denne syftade på osmosenheten för att rena vattnet. Den behöver ingen pump utan kopplas på trycksak rör eller kran.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild