pyton döda 2 barn i kanada.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

51
8
Rochkan:

första obduktionen gjordes under tisdagen, då kanske vi snart får svar på om det var ormen eller någon annan som var boven i dramat. Men fortfarande vilken tragedi... :/
globalnews.ca/news/762560/escaped-python-strangles-kills-two-children-in-new-brunswick/


478
592
Rottenroth:

globalnews.ca/news/767303/two-boys-killed-by-python-died-from-asphyxiation-rcmp/

 

Här är senaste. 

 

Allt viker mot att ormen inte gjorde det enligt mig.


46
0
emanuelerik:

Enligt AB så ramlade ormen ner på pojkarna från en ventilationstrumma. Helt klart verkar det som att de kvävdes till döds


278
122
Snakedude69:

I have no doubt this story is true,   just the details and facts need to be strait


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Ju mer jag läser desto konstigare blir historien, jag lutar åt att något annat tragiskt hänt med pojkarna och tror inte alls ormen är den skyldiga (som dom förövrigt redan har avlivat vad jag hört).

Det är mycket som inte stämmer tycker jag, en sak som jag reagerar på är att är man ett litet barn på några år som blir attackerad och ihälkramad av en afrikansk klipppyton på 4,5meter så borde det rimligtvis finnas väl synliga bitmärken på pojkarna, det kommer förhoppningsvis obduktionen att visa.

Är det någon annan än ormen som ligger bakom tragedin kan jag bara hoppas att avlivningen av den människan/djuret går lika fort!


142
5
JulefridHosOnkel:

Tror inte heller att ormen gjorde det, av samma anledningar som redan nämnts. 

Väl talat Jonas_!


278
122
Snakedude69:

 i think so i mean anything is possible the autopsy was done and they died of asphixiation... i think there are major detail that are bing left out, but only time will tell

 


953
1840
peter54:

I still think this is at least questionable, if not very unlikely or false. If the snake has killed the boys, there should be bitemarks and discoloration of their chest and abdomen. When a constricting snake curls around a person and starts to squeeze, every tiny capillary blood vessel disrupts. The boys bodies would be completely purple. I suspect foul play.

Jag tror fortfarande inte på det påstådda scenariot. Om ormen har dödat pojkarna, skulle det finnas bitmärken eftersom en konstriktor behöver tag med både munnen och svansen för att kunna dra åt. Pojkarnas bröskorg och buk skulle dessutom vara fullständigt blålilafärgade av att varenda hudkapillär sprängts. Vad jag menar är att om en människa har dödats av en pyton, behöver man inte fundera två gånger, det syns direkt.

I nyhetsrapporteringen står att pojkarna kvävts till döds. Om inga yttre tecken av det slag jag räknat upp syns, är det mer troligt att de endera dödats av en människa med en kudde, eller att de av någon anledning utsatts för syrebrist, alternativt koldioxidförgiftning. Nånting är allvarligt fel här.


278
122
Snakedude69:

I agree it sounds ... fishy.... there are many details that are not clear..... but if the snake fell out of the ceiling onto the boys...( which is wierd)   or if it climbed on them and then moved.... the snake could still contrict... its  not a clear story but we dont know if there are bit marks or anytning, everything is speculation.


478
592
Rottenroth:

För den som skrev att den ramlade ner i taket så är det den tidigare storyn, det är det skitsnack i mitt tycke titta nedanför på bild.

 

Om ni tittar på huset hur det ser ut så finns det inget över det tak till det rum som är på övervåningen. .

 

assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1418165.1375733100!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/landscape_635/boa-3-0805.jpg

Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild