Pangea

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1
0
Emilian11:
 Hej!
Vart kan man köpa pangea cgd? Det är slut på pangdubia och varit ett tag och börjar snart få slut.

5088
3861
Tropfrog:
Jag tror att det är en av de produkterna som innehåller animaliska biprodukter och är tillverkade utanför EU. Numera förbjudet att importera till unionen. Kolla på repashy CGD istället.

Mvh
Magnus 

209
109
Norrby89:
Emilian11 skrev:
 Hej!
Vart kan man köpa pangea cgd? Det är slut på pangdubia och varit ett tag och börjar snart få slut.


Tyvärr en av bieffekterna av att England lämna EU då all import till EU gick via dom. 

7
5
z00:

Jag har några påsar i lager på min nya webshop. 

reptilsakerna.se :) 


5088
3861
Tropfrog:
Norrby89 skrev:


Tyvärr en av bieffekterna av att England lämna EU då all import till EU gick via dom. 


Jag har hört det sägas flera gånger. Men förstår det inte. EU har gemensamma gränser och gemensamma importregler. Om någon kan visa på att England hade undantag från unionens regler så vore jag mycket tacksam för att bli hänvisad till dessa undantag. Det är fullständigt ologiskt i mina ögon att detta har ett samband.

Mvh
Magnus 

25
20
Dilless:
Tropfrog skrev:
Jag tror att det är en av de produkterna som innehåller animaliska biprodukter och är tillverkade utanför EU. Numera förbjudet att importera till unionen. Kolla på repashy CGD istället.

Mvh
Magnus 

Det är korrekt.

209
109
Norrby89:
Tropfrog skrev:


Jag har hört det sägas flera gånger. Men förstår det inte. EU har gemensamma gränser och gemensamma importregler. Om någon kan visa på att England hade undantag från unionens regler så vore jag mycket tacksam för att bli hänvisad till dessa undantag. Det är fullständigt ologiskt i mina ögon att detta har ett samband.

Mvh
Magnus 


Well lär nog va mer eller mindre omöjligt i dagsläget att hitta texter om det. Men som jag nämnt förut så har jag själv importerat saker i jobbet just via uk då det va betyderligt enklare och billigare jämfört med att importera direkt till Sverige. Sen handlar det såklart precis som med Pangea att dom hade någon form av fotfeste i uk redan. Sen om det va någon form av lag eller kryphål är en annan femma, oavsätt så kvarstår faktum att efter brexit så funkar det inte längre, medans i uk så går det att köpa utan problem. 

5088
3861
Tropfrog:
Norrby89 skrev:


Well lär nog va mer eller mindre omöjligt i dagsläget att hitta texter om det. Men som jag nämnt förut så har jag själv importerat saker i jobbet just via uk då det va betyderligt enklare och billigare jämfört med att importera direkt till Sverige. Sen handlar det såklart precis som med Pangea att dom hade någon form av fotfeste i uk redan. Sen om det va någon form av lag eller kryphål är en annan femma, oavsätt så kvarstår faktum att efter brexit så funkar det inte längre, medans i uk så går det att köpa utan problem. 


Jo, jag har arbetat en hel del med import och export både till och från EU också.

Att det går att köpa i UK efter brexit har ju fullständigt naturliga förklaringar. Eftersom de lagar som förbjuder importen är EU lagar så gäller de ju bara inom EU. Den intressanta frågan för mig är egentligen om importförbudet gällde inom EU innan brexit och om det gjorde det hur England kunde importera trots förbud?

Men för detta forumet är det ganska så irrelevant. Det enda som betyder något är att det är förbjudet att importera och att man därför bör leta alternativ. Repashy är ett konkret alternativ som är hyggligt lätt att hitta och innehåller inga av de biprodukter som förbjuder import.

Mvh
Magnus 

1
1
Pangdubia:
Pangea är inte förbjudet inom EU. det kom nya regler förra året vad man får kalla ekologiskt och inte, USA och EU har olika regler och detta skapar problem för pangea som har påsar med tryck att vissa ingridienser är ekologiska, men enligt EU regler så är dom inte det, därför strular det med importen av Pangea. Repashy har dock ett annat problem då det tillverkas i USA och sen skeppas till England, så kan inte England exportera det till EU pga av dom inte tillverkat det i England. Repachy i USA känner till detta men tycker att marknaden är för liten i EU och kostnaderna skulle bli för stora att skicka det direkt till EU. Repashy har 1 smak som dom får importera som inte innehåller vassle protein som räknas som animalisk biprodukt resten av smakerna innehåller det och kan därför inte importeras ifrån england idag. Det finns några andra märken som tillverkas inom EU och som funkar kanon som helfoder.

MVH
Niklas.

5088
3861
Tropfrog:
Jag skulle gärna vilja veta vilka märken som tillverkas i Europa och som funkar kanon som helfodrad, samt var man köper dem. Klart jag vill stötta inhemsk produktion och undvika onödiga transporter.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild