Tåg Södertälje

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

74
79
c0rr1z:
Hej
Hur har ni som tänkt ta tåg planerat att göra?
jag & sambon tänkte åka på mässan men har ingen bil.
Nu står det dock att 90% av avgångarna är inställda pga banarbete.

Vad har ni för alternativ? :)

Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
kanske vore bra att veta vart ni hade tänkt åka från?

74
79
c0rr1z:
SvitjodsReptiler skrev:
kanske vore bra att veta vart ni hade tänkt åka från?

Ursäkta, är ganska trött så glömde det hehe.
Från Linköping.
På SJs hemsida står det bara "banarbeten påverkar resande mellan Linköping c och Södertälje Syd" och sedan att inga biljetter finns. Så vet inte exakt vart dem arbetar..

Edit: hittade detta. Verkar vara det 
www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/installda-tag-mellan-flen-och-gnesta-under-tre-helger

209
109
Norrby89:
c0rr1z skrev:

Ursäkta, är ganska trött så glömde det hehe.
Från Linköping.
På SJs hemsida står det bara "banarbeten påverkar resande mellan Linköping c och Södertälje Syd" och sedan att inga biljetter finns. Så vet inte exakt vart dem arbetar..

Edit: hittade detta. Verkar vara det 
www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/installda-tag-mellan-flen-och-gnesta-under-tre-helger



Jaa är väll bara att åka buss istället? Sure tar typ 3 timmar men har ni inte tillgång till bil så är det inte så många andra alternativ. 

74
79
c0rr1z:
Norrby89 skrev:



Jaa är väll bara att åka buss istället? Sure tar typ 3 timmar men har ni inte tillgång till bil så är det inte så många andra alternativ. 

Förutom att jag kräks typ direkt jag sätter mig i en buss.. tåg är på gränsen redan :/ de kortaste resorna tar 4h som jag hittat hittills iaf

209
109
Norrby89:
c0rr1z skrev:

Förutom att jag kräks typ direkt jag sätter mig i en buss.. tåg är på gränsen redan :/ de kortaste resorna tar 4h som jag hittat hittills iaf


okej, hittade direkt första länken på google 2,5-3 timmars resor. Men är det så illa så är det nog antingen att vara hemma eller hitta någon som man kan samåka med.

74
79
c0rr1z:
Norrby89 skrev:


okej, hittade direkt första länken på google 2,5-3 timmars resor. Men är det så illa så är det nog antingen att vara hemma eller hitta någon som man kan samåka med.

Första länken jag fick upp var "bus4you" hemsidan och dem hade inga resor dit ens haha.. ja alltså vi tänkte antingen samåka eller värsta fall ta in på hotell. Ville bara se hur andra tänkt göra/om dem visste om störningen i trafiken osv 

209
109
Norrby89:
c0rr1z skrev:

Första länken jag fick upp var "bus4you" hemsidan och dem hade inga resor dit ens haha.. ja alltså vi tänkte antingen samåka eller värsta fall ta in på hotell. Ville bara se hur andra tänkt göra/om dem visste om störningen i trafiken osv 


dom har massvis med resor hela dagen? saken är juuh att du måste ta dig till sthlm city sen därifrån åka vidare till södertälje. 

74
79
c0rr1z:
Norrby89 skrev:


dom har massvis med resor hela dagen? saken är juuh att du måste ta dig till sthlm city sen därifrån åka vidare till södertälje. 



Det förklarar varför du hittade massa resor men inte jag för jag sökte bara på Södertälje och inte Stockholm i sig



Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild