Leopardgecko bakgrundsbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

169
38
Maaajaa:
Hallojsan!

Nu var det ett bra tag sedan senaste uppdateringen och jag meddela att bakgrunden iprincip stått stilla.

Planen var att få till en bra färg på bakgrunden i 120 terrariumet som jag höll på med förra uppdateringen. Eftersom jag inte blev riktigt helt nöjd målade jag om bakgrunden i en ny färg vilket visade sig vara ett stort misstag.. Det slutade med att färg nyansen blev så långt ifrån original idéen att jag var tvungen att göra om det en massa gånger...

Jag vågar inte ens tänka på hur mycket husfix och akrylfärg som gått åt bara för att förvärra färgen och tvingar mig nu hitta rätt nyans igen för att kunna färdigställa bakgrundsbygget...
För tillfället står 120 terrariumet mitt på golvet i väntan på att få målas klart, täckas för i de små hål och springor som finns samt att bli lackad.

För att få upp motivationen så bestämde jag mig för att påbörja 125 cm terrariumets bakgrund och sedan medans silikon och fogskum härdar fixa till det sista på den första bakgrunden i 120 terrariumet.
Det införskaffades därför igår akvariumsilikon och en tub med fogskum, men eftersom att det inte blev samma akvariesilikon som sist tänkte jag bara dubbelkolla och denna är säker.
Den gröna på höger sida är alltså den jag använde till förra bakgrunden och den till vänster är den nya. Köptes från jula har jag för mig:

28
29
Moroten89:
Det ser ju skitsnyggt ut hittills!

5099
3875
Tropfrog:
Om det är säkert för akvarium så är det säkert för terrarium.

Mvh
Magnus 

169
38
Maaajaa:
Hej! Snabb fråga angående akrylfärg som köptes igår från panduro. Antar att det är safe men för att stilla nojan frågar jag ändå. Innan har jag använt mig av akrylfärg i olika färger men av denna modell: panduro.com/sv-se/produkter/mala-rita/farg/akrylfarger/panduro-acrylic-akrylfarg-matt-100-ml-mars-black-921236?gclid=EAIaIQobChMIyND41tvo_wIVi8fVCh0EKAlIEAQYGyABEgJMBvD_BwE
(använts tidigare i tråden och finns på bilder)

Eftersom den jag köpte hem igår var tillgänglig för ett rimligt pris med olika färger köptes den men jag ville bara dubbelkolla om dessa är säkra för leopardgeckosarna?

Mvh Maja!

169
38
Maaajaa:

Någon som kan påstå att akrylfärgen ovan är safe för bakgrundsbygget?

Tack på förhand!

Mvh Maja:)


5099
3875
Tropfrog:
Maaajaa skrev:
Någon som kan påstå att akrylfärgen ovan är safe för bakgrundsbygget?

Tack på förhand!

Mvh Maja:)



Om du inte kan läsa ut det ur produktdatabladet så bör du kontakta tillverkaren och fråga. 

Mvh
Magnus 

169
38
Maaajaa:
Tropfrog skrev:


Om du inte kan läsa ut det ur produktdatabladet så bör du kontakta tillverkaren och fråga. 

Mvh
Magnus 

Från vad JAG kan läsa mig till så borde det vara okej eftersom att det är akryl och vattenbaserat (?) Hur tänker du?

5099
3875
Tropfrog:
Jag vet för lite om färger. Men jag tänker nog att det mesta är helt ok, efter att det torkat åt djur som inte förväntas att äta av inredningen. Men det är på din egen risk du provar.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild