Min kameleont äter inte sina syrsor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

88
2
Herplover:

Hej

 

jag har en kameleont hane på snart 1 år. Men han äter inte längre sina syrsor men däremot äter han sina zobas med god aptit.  kan jag mata honom med bara zobas?


230
22
Nooon:

Zophobas är fet mat. Syrsor är nyttigare. Kackerlackor har inte syrsornas höga halt av fosfor och är därför bättre. Prova med kackerlackor eller låt honom vänta lite så att han blir hungrig och tar syrsor igen. Zophobas är bra... men inte för ofta.


45
77
logain:

Testa även med gräshoppor. Kameleonter kan ibland vägra äta vissa insekter varför det är bra att variera sort och storlek!


234
1
tinagustafsson:

det är samma med min kameleont, han vill bara äta zohobas, men blir dem förstoppade av det eller?


1159
625
Temla:

Att bara äta zophobas är direkt skadligt för ödlan. Den kan bli både sjuk och fet. Köp några vandrande pinnar och prova med. 


234
1
tinagustafsson:

okej, det är bra att veta, men dom är så dyra ju :p


1159
625
Temla:

Ja, tyvärr. Tänkte bara det kunde vara värt att prova då din kameleont inte vill äta annat än zophobas. Du kan ju köpa en och prova så kanske han kommer igång och äta annat än mask? Lönar sig annars att odla pinnar själv för de förökar sig snabbt. :)


59
8
glamwarrior:

På Hökarängens zoo har dom "foderpinnarfällt 10kr, dom kan säkert skicka om du Bor långt bort


205
25
Strunten:

foderpinnarfällt?


59
8
glamwarrior:

foderpinnar ska det stå, skrev från mobilen

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild