rymda syrsor.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1228
464
leedragon:

Long story short, beställde syrsor, de hade inte packad nåt vidare inne i transportlådan så när jag öppnar packetet rymmer en del av jälvarna iväg. Hur fångar man in de, dödar de utan att ha koll på ödlorna eller övrigt foderdjur som är i samma rum eller rummet brevid? 

syrsorna är ca 1 cm så jag har nog tid innan de börjar föröka sig eller spela.


Medlem i SHF
86
60
Da_wall:
leedragon skrev:
Long story short, beställde syrsor, de hade inte packad nåt vidare inne i transportlådan så när jag öppnar packetet rymmer en del av jälvarna iväg. Hur fångar man in de, dödar de utan att ha koll på ödlorna eller övrigt foderdjur som är i samma rum eller rummet brevid? 

syrsorna är ca 1 cm så jag har nog tid innan de börjar föröka sig eller spela.



Bränn ner huset ;) ... 

 

Dom brukar vara svåra att hitta och dom verkar överleva ganska bra. Mina brukar krypa ner i avloppet efter ett tag och dö där då dom letar efter vatten . Brukar även hitta dom i duschen eller under täcket ;)  

Borde inte vara några problem  bara vänta ut så dör dom ut av sig självt.  

 

Har haft många på rymmen under alla år jag odlat egna insekter men ingen har lyckats föröka sig utanför plastlådorna.  Sen kanske det beror på vilken art av syrsor man har. 


1228
464
leedragon:
Da_wall skrev:


Bränn ner huset ;) ... 

 

Dom brukar vara svåra att hitta och dom verkar överleva ganska bra. Mina brukar krypa ner i avloppet efter ett tag och dö där då dom letar efter vatten . Brukar även hitta dom i duschen eller under täcket ;)  

Borde inte vara några problem  bara vänta ut så dör dom ut av sig självt.  

 

Har haft många på rymmen under alla år jag odlat egna insekter men ingen har lyckats föröka sig utanför plastlådorna.  Sen kanske det beror på vilken art av syrsor man har. 


Vi har helt tvärtom förutsättningar, så det gäller att fånga in de för mig eller vara kört. de kommer inte att självdö här :)

Medlem i SHF
86
60
Da_wall:

leedragon skrev:

Vi har helt tvärtom förutsättningar, så det gäller att fånga in de för mig eller vara kört. de kommer inte att självdö här :)


Då vette fan. Lägg ut lite foder på golvet med nå insekts gift och hoppas på att dom äter av det och dör .  Annars brukar dom vara duktiga på att dränka sig själva om vattenskålarna är för djupa . 


Medlem i SHF
87
67
do_it:
Finns flugpapper , även flugpapper på rulle som du kan köpa på typ Bauhaus eller Granngården mm och sen lägga längs golvsocklarna i rummet så fastnar de flesta där..

1228
464
leedragon:
do_it skrev:
Finns flugpapper , även flugpapper på rulle som du kan köpa på typ Bauhaus eller Granngården mm och sen lägga längs golvsocklarna i rummet så fastnar de flesta där..


Tack som fan. Ska testas. 


49
25
Lurre213:
I de flesta Innomhusklimat kommer de inte överleva en längre tid av sig själva. Och överlever dom mot förmodan så kan de ju inte vara någon större skillnad på hur man bott innan?? Typ i skogen eller i en fuktig källare med matrester på golvet? Men kan vara störande i några dagar definitivt. Tips är dock fiskmat (flingfoder) på ett ställe på golvet om du inte vill vänta ut dom. Det hittar dom på en mils radie och kommer fram när det är mörkt oftast. Sen fångar du dem med en fiskehov eller något när du ser dem. Funkar även med sockervatten osv så de drunknar, men de som är smarta nog eller har tur kommer då överleva enu längre såklart.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild