Busk/gräs-snok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

90
5
azbt:

Någon som håller:

Opheodrys aestivus (grässnok)?

Rhadinophis prasinum (grön busksnok)?


1662
779
fluffis:

Rhadinophis prasinum har jag nog inte sett någon som håller i Sverige men de finns i några grannländer. Opheodrys aestivus har jag sett några enstaka som har/har haft. Jag har själv en dröm om att hålla ett gäng gröna snokar men det får bli i framtiden :) På vårens tropikmässa i Malmö hade Happyreptiles Opheodrys aestivus på sitt bord. Fina! :)


90
5
azbt:

Grässnoken är ju sjukt fin och intressant ;)


1662
779
fluffis:

Ja. De ska väl ha mycket växtlighet och mycket att klättra på har jag förstått. Och hög luftfuktighet. Man brukar läsa att den är svår att få att överleva. Och jag håller inte på med insekter. Så det finns mycket om och men, åtminstone för mig :)


343
119
Salig:

Kolla in Herpers Choise i Uppsala, har sett ett par Opheodrys aestivus i deras butik så sent som för någon vecka sedan. Värt att ringa och ställa lite frågor kanske? ;)


Medlem i SHF
25
55
Gylfen:

Var där i söndags odå fanns inte deras gröna busksnokar kvar, o ringde dom strax efter dom fått in dom men alla vart bokade direkt dom kom in tyvärr :/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild