Orolig nybörjare... ser inte att min ögonfrans äter.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
6
sittingduck:
Hej har skaffat en söt liten ögonfrans. Pigg o gla verkar hen va. Men jag ser inte att det försvinner nån mat. Har sådana där småburkar kallas dom för cdg?? Jag mosade lite banan då åt Forsberg direkt. Vill dom ha maten serverade på nått speciellt sätt eller höjd? Har provat det mesta tycker jag. Lagt klickar på blad o grenar. Kan det vara så att hen inte gillar smaken? Har gråsuggor o hoppstjärtar på botten men ögonfransar är väll typ vego? Tacksam för råd.

5088
3861
Tropfrog:
CGD heter det och betyder crested gecko diet.

Nej, de är inte vegetarianer och cgd är inte vegetariskt. De mår bra av att få jaga levande foder ibland. Fullt möjligt att din ödla äter gråsuggor på nätterna och därför inte är sugen på CGD.

Nej, ödlan har ingen preferens på var den får maten. Ödlor är oportunister och det är ingen som iordningställer matplatsen åt dem i naturen.

Hur länge har du haft ödlan?

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Vad är det för märke på din CGD?

28
6
sittingduck:
EmanuelKarl skrev:
Vad är det för märke på din CGD?

Exo terra

28
6
sittingduck:
Tropfrog skrev:
CGD heter det och betyder crested gecko diet.

Nej, de är inte vegetarianer och cgd är inte vegetariskt. De mår bra av att få jaga levande foder ibland. Fullt möjligt att din ödla äter gråsuggor på nätterna och därför inte är sugen på CGD.

Nej, ödlan har ingen preferens på var den får maten. Ödlor är oportunister och det är ingen som iordningställer matplatsen åt dem i naturen.

Hur länge har du haft ödlan?

Mvh
Magnus 

Typ 1 vecka. Hen ser ut att må bra men man vill ju vara säker.

28
6
sittingduck:
EmanuelKarl skrev:
Vad är det för märke på din CGD?

Hur länge håller en burk cgd som sitter terrariet om den inte blir uppäten?

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
sittingduck skrev:

Hur länge håller en burk cgd som sitter terrariet om den inte blir uppäten?

Ungefär 1-2 dagar skulle jag säga.

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
sittingduck skrev:

Exo terra

Släng och köp Repashy eller Pangea, pulver som du blandar själv med vatten alltså. Exo terras färdigblandade är mycket dyrare per måltid och vanligt att ödlorna ogillar dem.

28
6
sittingduck:
EmanuelKarl skrev:

Släng och köp Repashy eller Pangea, pulver som du blandar själv med vatten alltså. Exo terras färdigblandade är mycket dyrare per måltid och vanligt att ödlorna ogillar dem.

Ok lite skönt att höra. Då kanske det andra funkar:) . O priset.... ja det var inte gratis. Jag testar o rapporterar senare tack för hjälpen.
EmanuelKarl skrev:
Vad är det för märke på din CGD?

Hur länge håller en burk cgd som sitter terrariet om den inte blir uppäten?

28
6
sittingduck:
sittingduck skrev:

Ok lite skönt att höra. Då kanske det andra funkar:) . O priset.... ja det var inte gratis. Jag testar o rapporterar senare tack för hjälpen.

Hur länge håller en burk cgd som sitter terrariet om den inte blir uppäten?

  


Föresren gör jag rätt som citerar eller ska man göra på nått annat sätt. Ser lite olika ut i flödena?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild