Problem med solar raptor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

488
203
David:

Märkte nu på morgonen att min solar raptor hid spot inte går igång. Det surrar lite i den och lyser med ett svagt sken för att sedan tystna och släckas. Detta gör den om och om igen. 

Någon som varit med om något liknande? Gör dem så när de tar slut?


266
18
Jazen:

troligen är det  ballsten. Dom är inte så jäkla stabila, räcker med att man slår lite på den ibland så dör den.

Jag hade samma problem, rörde jag för mkt på ballasten så tändes inte lampan.

 


488
203
David:

Ja, jag beställde hem en ny lampa, men det funkar ändå inte. Så det är nog ballasten, men det är ju för dåligt att de ska vara så känsliga. Går ju inte hålla på o köpa sådana stup i ett. 


488
203
David:

Jag har haft lampa och ballast sen januari/februari eller så, det är ju inte mer än 6 månader. Nån mer som haft problem. Frågan är ju om man vågar ge sig på att köpa mer Solar Raptor...finns det bättre alternativ?


508
304
Jonas77:

Har di elektrokikintresse kan du ju öppna och kolla vad som spökar, mest troligt en säkring av någon sort.


488
203
David:

Jo, jag har öppnat upp och kollat men är för dålig på elektronik för att kunna avgöra vad som är fel. jag kan höra ett svagt pip,surr från ballasten.


295
270
barkskog:

Jag har använt Solar Raptor HID sedan 2011. Har ett tiotal. Ingen ballast har lagt av.

David får en ny ballast på garanti.


269
60
Jonas:

har 2 ballast och ingen har dött:/ gått i över 1 år nu måste varit ett måndags ex. skönt att du får en ny iaf:)


488
203
David:

Ny ballast och det funkar. Jag säger bara sköldpaddsgrejer:) lampan funkar inte på torsdagmorgon och beställer en ny, får den på fredagförmiddag. Upptäcker att det är ballasten som inte funkar och skickar ett mail, får en ny idag, måndag. Snacka om snabba leveranser och bra service:)


269
60
Jonas:

alltid trevligt att ha att göra med den butiken:)

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild