Min leopard är hopplöst kräsen!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
1
Lkk559:
Han är 1,5 år och ganska liten i växten,  tror vi...? Det verkar vara väldigt individuellt?  Men det besvärliga är att han dessutom gått ner 7 gram, från 125 till 118 g sista 2 månaderna.  Jag har tänkt att jag får vara envisare än honom,  och har gett honom alla möjliga ätbara gröna blad,  klippt och blandat med agrobs i olika former. Men han vägrar,  så pass att han nu gått ner i vikt tom... det enda,  absolut enda,  han äter är röd sallad. Om jag klipper den och blandar den med agrobs äter han inte det heller... blandar jag den i annan sallad petar han ut det röda å äter upp bara det.  Pudrar jag så äter han inte alls.... han har alltid tillgång till torkad mat, som duger att sova på, men skulle aldrig komma på tanken att smaka på sängen. Vad ska jag ta mig till med denna lilla envisa padda??
Han hade bara ätit sallad när han kom. Då vägde hav 45 g och var 6 månader. 
Han är social,  kommer och hälsar och tigger, solar, badar och dricker.  Nu när vi har haft matkampen så har jag inte sett så mycket bajs som tidigare... Han är lite morgontrött och brukar gå upp vid 10 tiden,  och har mycket fasta rutiner hur dagen ska se ut.  Han går och lägger sig kl 16 ungefär.... Nu när det är varmt å fint får han vara ute i en fin utebur på dagarna. Där har jag odlat massa goda sköldpaddsväxter som går att äta,  som han ger blanka fan i helt enkelt...
Tips tack.... å behöver jag vara orolig... 

5061
3826
Tropfrog:
Leoparder äter inte sallad. Prova med kött :)

Mvh
Magnus 

111
116
aldabrachelys:
Hur varmt har den.. Och du ska definitivt inte ge den kött

226
223
Formula76:
Har du provat maskrosor, både blad och blommor?
Duschar du den nått? Morgondagg triggar många till att äta

6
1
Lkk559:
aldabrachelys skrev:
Hur varmt har den.. Och du ska definitivt inte ge den kött

18 på vintern på kallaste,  nu 24 som kallast. Dubbla lysrör dagsljus/UV, nybytt. Under HID, nybytt, blir det ca 35 grader. Bor i en låda på 160 x 60. Vattnar och sprayar dagligen. 

6
1
Lkk559:
Tropfrog skrev:
Leoparder äter inte sallad. Prova med kött :)

Mvh
Magnus 

: )     : )     : )

6
1
Lkk559:
Formula76 skrev:
Har du provat maskrosor, både blad och blommor?
Duschar du den nått? Morgondagg triggar många till att äta

Japp har provat även med allt trädgården erbjuder,  bor på landet så utbudet är stort.... Ja jag sprayar och vattnar hans växter på morgonen. Ibland tar han en tugga. Fick Frukost nyss eftersom han redan var uppe å solade under HIDen.  Det var maskrosor, svartkämpe, lite klöver, tistel och röllika. Han gick fram nyfiket,  vände upp och ner på alltihop, gick vidare till vattenskålen och drack.

5061
3826
Tropfrog:
Lkk559 skrev:

????????????


sv.wikipedia.org/wiki/Leopard  :)

Mvh
Magnus 

6
1
Lkk559:
Tropfrog skrev:


sv.wikipedia.org/wiki/Leopard  :)

Mvh
Magnus 

Dumma forum.... skulle skriva smileys men det blev frågetecken....  : ' D ingen skada skedd :D

111
116
aldabrachelys:
Jag skulle prova att höja temperaturen på solplatsen till 40c
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild