Dubbla maten för kungssnok?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
YaboiCasper:
Hej! Jag har en kalifornisk kungsnok som är nästan 4 år och är en hane. Ömsar 5-6 gånger per år och mår bra. Han behöver nog börja få mer mat än en popcorn mus som han får en gång varannan vecka. men eftersom vi inte får tag i större möss än storlek S undrar vi om vi kan ge honom två mindre möss varannan vecka eller en liten  varje vecka?. Det vi har fått tag på är för litet för han och vi upplever att han inte är nöjd eftersom han har huggit mitt pekfinger. Han är snart 140 cm lång.

302
254
Bowery:
Personligen tycker jag det låter alldeles för lite föda.
Jag har en nigrita hane som mäter ungefär som din, han vräker i sig 25-30 grams mus var 8-10e dag ca, alternativt 1 kyckling inom samma spann. Ibland kan det gå 2 veckor emellan för att skapa en nyttig variation. 

Men att ge en popcorn, det ger jag till min lilla snok, som är född 2020, mäter ca 70 cm. Så vad du beskriver så tycker jag du ska öka storleken på födan, du behöver inte mata oftare men större skulle den absolut inte må sämre utav.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild