Vad är det här??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Acidus:
Tja!
Vet att detta är mer ett husdjursforum men jag har inte facebook så spindelnätet får utebli.

Stötte på den här för några veckor sen. Nån som vet vad i tors namn det är??!


Jag kan inte lägga till videor här så jag screenade massor bilder istället för att försöka visa rörelserna.
Ursäkta kvalitén, bilderna blev rätt obskura men kan säga att det inte var mindre obskurt i verkligheten.
Det är ju definitivt ett spindeldjur men istället för att gå på alla benen som de flesta spindlar (jag iallafall) är van att se så har den två långa mörkra framben den känner sig fram med, sträcker ut, och liksom går mest med- och sen 3 rader ben ungf 1/3e del av frambenen som bara hänger med liksom, som benen på en larv.

Och sen.. svansen?! Är det på riktigt en svans eller är kraken skadad?? 
Har aldrig sett något liknande.

'Svansen' rörde sig aldrig vad jag kunde se när jag filmade men den var vikt mer som en scorpinions svans än ett ben... såvida inte någon annan spindels ben fastnat på den...
Låter absurt som fan men försöker hitta på vad som helst för att tro att jag inte just upptäkt en svensk skorpion spindel mix... 

Jag är varken full, hög eller spindel kunnig men det där är i mina ögon en spindel med svans..

4
0
Acidus:
nu kan jag inte lägga till bilder tydligen

4
0
Acidus:
fick iafl in den sämsta bilden, nån som vet hur man lägger till mer än en?

4
0
Acidus:
UPPDATERING

bilderna finns i min profil
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild