Trynsnok skador? Tips/åsikter, hjälp uppskattas, men va snäll

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

35
4
Anna123swe:
Hej! Är fundersam och uppskattar gärna hjälp/åsikter♡

 

Min trynsnok hane (ca 3år) bor i sitt terrarie och sedan mitten av maj såg jag konstig 'pigmentering' vid hans nos (brevid 'the rostral scale'). Trodde ej det var något särkillt, men upptäckte senare(slutet av maj) att det verkade vara någon sårskropa. Värre på högra på vänstra sidan. Senare såg jag även att en liten sårskorpa fanns på magen vid halsen och missformade fjäll(fjällen lägre ner på halsen/magen, de slm blivit vita pga skadorna).

Tror att han har lyckats skada sig på en av sina dekoration. Ser ganska ytligt ut, men är ej säker och undrar vad ni tror det är. Om det är allvarligt (borde ta in his veterinären) eller något ytligt som kan eventuellt gå bort med ömsen (han ömsar dock ej så ofta)?? Uppskattar svar enormt!!

(Bulderna i profil är på hans högra sida)

 

 

(Han har även haft några märken på 'hakan', något 'gamlat', över 1 år (de strecken/rynkorna), som jag undrar över, men ej oroat mig så mycket över. Dels för att det verkade ej vara några sår eller inflammerat. 'Bara' missformade fjäll')

Han beter sig iallafall som vanligt, god aptit, aktiv, men verkar ej stressad, då han tar det även lugnt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild