Vart köpa hornmaskar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

32
2
Beardeddragonmom:
Någon som vet?
Är till min Skäggagam :) 

1228
464
leedragon:
Horn worms, det är nån I Danmark som säljer de, kan finnas i Tyskland med. Inte många som odlar dock. 

32
2
Beardeddragonmom:
leedragon skrev:
Horn worms, det är nån I Danmark som säljer de, kan finnas i Tyskland med. Inte många som odlar dock. 

Så typiskt. Vore kul att hitta någon insekt som ger bra med vätska till ödlorna. Har du något tips på annan insekt som har samma egenskaper? 

1228
464
leedragon:
Beardeddragonmom skrev:

Så typiskt. Vore kul att hitta någon insekt som ger bra med vätska till ödlorna. Har du något tips på annan insekt som har samma egenskaper? 

Silkesmaskar kanske. De växer fort som fån och närmast till hornworms. 

32
2
Beardeddragonmom:
leedragon skrev:

Silkesmaskar kanske. De växer fort som fån och närmast till hornworms. 

Ja det är ett alternativ men jag hittar ingenstans jag kan köpa mullbärsbladen som dom äter. 

5088
3857
Tropfrog:
Om jag förstått det rätt så måste silkeslarver ha färska blad. Det har skett en del försök att odla silke kommersiellt i Sverige, men samtliga har lagts ner. Det finns ett 50 tal träd kvar ifrån dessa försöken, bland annat på Visingsö.

Tycker inte att silkeslarver känns som ett bra alternativ, men det kanske var en annan art, silkesmask som avses?

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
Beardeddragonmom skrev:

Ja det är ett alternativ men jag hittar ingenstans jag kan köpa mullbärsbladen som dom äter. 

Du kan beställa från Tyskland. Foder med. Gave mina ekologiskt äpple, funkade för den tid jag hade dem. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild