Vilken reptil?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

41
1
Molol:
Hej
Jag har ett terrarium på H:40 B:90 D:40. Vet ni nån ödla eller orm som jag kan ha där, helst något som är lätt att ta hand om. Jag har läst lite om trynsnok ar och leopardgeckos och de tror jag får plats

302
254
Bowery:
Lite olika varianter av snokar funkar fint, även juvenila boa,pyton osv men där kräver ju de flesta en uppgradering utav terrariestrl vad tiden lider:)

Rosenboa klarar sig dock fint där hela livet,liksom trynisar som du nämnt. Leosar likväl precis som du säger.

209
109
Norrby89:

Molol skrev:
Hej
Jag har ett terrarium på H:40 B:90 D:40. Vet ni nån ödla eller orm som jag kan ha där, helst något som är lätt att ta hand om. Jag har läst lite om trynsnok ar och leopardgeckos och de tror jag får plats


Antar du är ute efter reptil som kan leva där i livet ut ? Om så är fallet så är terrariet på 0,36kvm och kollar du då på L80 så blir det valfri marklevande ödla som blir max 30cm och valfri marklevande orm som blir max 1 meter. Så då är det bara att kolla igenom skötselråd här på sidan å se vad som passar =)

Själv hade jag nog kollat extra på dvärgskäggagam då det inte är så mkt jobb i terrariet utöver att plocka upp avföring osv. Och vill du ha något som är just lätt så hade jag nog kollat extra på trynsnok som du nämnt men även Sandboa. Fördelar med ormar jämfört med ödlor är att ormarna matar man kanske varannan vecka (vuxen individ) medans ödlorna ofta ska ha mat varje/varannan dag.


41
1
Molol:
Bowery skrev:
Lite olika varianter av snokar funkar fint, även juvenila boa,pyton osv men där kräver ju de flesta en uppgradering utav terrariestrl vad tiden lider:)

Rosenboa klarar sig dock fint där hela livet,liksom trynisar som du nämnt. Leosar likväl precis som du säger.

Vet du några bra snokar för nybörjare, jag har bara haft en KP och ögonfransgecko innan

302
254
Bowery:
Molol skrev:

Vet du några bra snokar för nybörjare, jag har bara haft en KP och ögonfransgecko innan

Jag har en helt suverän art för nybörjare, Lampropeltis triangulum campbelli (san pueblo mjölksnok), väldigt lättskött osv, läs gärna lite,du kan även kolla bilder i mitt album :) även hondurensis är bra,kräver dock lite annat gällande fukt,blir även större. Min mexikanska svarta kungssnok är fascinerande relativt lättskötta individer (Lampropeltis getula nigrita) , dock aningen större de med. Lycka till!

200
258
Lordguras:
Måste ju vara enklare att bestämma vilket art man vill ha först och sen köpa terrarium efter det 

41
1
Molol:
Lordguras skrev:
Måste ju vara enklare att bestämma vilket art man vill ha först och sen köpa terrarium efter det 

Jag hade en KP där i men har köpt ett större till henne och då skulle det vara roligt att ha nåt annat där i istället 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild