Böcker och annan information

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

127
20
Scorx:

Jag har suttit och kollat runt lite på och har inte hittat något om böcker, hemsidor och även dokumentärer om olika reptiler, så tänkte kan man inte öppna en kategori om detta?

För oss som inte har nån jättestor erfarenhet av reptiler så hade detta enligt mig varit en bra idé för och höra från mer erfarna personer vilka böcker och annan information som e värt och läsa. I en annan tråd som jag skrev innan fick jag reda på en bok om Boa Constrictor som är väldigt bra för folk som vill veta mer om dessa reptiler så infon finns hos folk ute på forumet men ingenstans att dela med sig.

Vad säger folket om denna idén?


69
16
Havoc:

Hej!

Jag beställde hem några böcker för några veckor sen som jag tyckte var en riktigt bra läsning.
Dessa ingår i en serie, dock med engelsk text, som finns att handla hos Adlibris.

Här är en länk till den serien:
www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=advanced&series=Complete%20Herp%20Care&fromproduct=true


68
27
Adamski:

Kanon trevliga filmer Herpers. Vissa både storauppfödare och fältherping. 

 

www.ophisentertainment.com/herpers.html


57
0
Batista123:

jag har två orm dokumenrärer två krokodil dokumetärer på dvd och två orm böcker och typ hur många böcker med blandade reptiler som helst och dom hitta jag väldigt lätt undra varför det är så svårt att hitta sånt nu för tiden ;)


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Oj oj vilken djungel, finns hur mkt bra böcker som helst (lite av en boknörd).

Allt handlar lite om vad man är intresserad av, mer generellt som t ex. 

Living Snakes of the World in Color, generell fakta, många arter, bilder, helt okej bok om mycket.

eller om man vill ha specifika arter som t ex.

The more complete chondro, oerhört mkt bra fakta, många fina bilder mm. Ett måste för trädpyton älskare! Står för övrigt perfekt i bokhyllan:)

The Savannah Monitor Lizard (Daniel bennett & Ravi Thakoordyal), bra fakta, liten och smidig.

 

Trevlig tråd, hoppas se om man ser något intressant som man missat!


127
20
Scorx:

Ja där finns mycke böcker där ute, jag har några själv.. Men alltid kul och höra vilka andra böcker folk tycker e läsvärda :)

 


356
177
krypet:

Millipedes av Shura Sigling utgiven av ett bokförlag som heter Edition Chimaira. Boken finns både på engelska och tyska och tar upp biologi, allmän skötsel, sjukdomar/skador, terrarium + inredning och massvis med olika arter. Rekommenderas om du vill lära dig mer om dubbelfotingar av olika slag.


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Försöker få igång tråden lite, finns det inte mer boknördar här inne?:)

Jag fyndade för ett par månader sen "A complete guide to the snakes of Southern Africa"
Av: Johan Marais

Tror jag fick loss den boken för 129:-, helt klart värt.
Bra bok om man ska ut och resa och har dålig koll vilka arter som finns och vilka som är farliga.


424
32
samthe0ne:

Letar efter några bra böcker om C. Ciliatus,  men har inte hittat någon bra ännu... tips någon? 


Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

crocodilejonas jag är också lite boknörd när det kommer till reptilläsning :) av naturliga skäl är det mest ormböcker jag kan tipsa om, och dom bästa är givetvis på engelska som mycket annat bra i bokväg..

För att nämna en bra: Boas and pythons of the world

Författare: Mark o shea

För den intresserade har jag även många andra tips i liknande genrer :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild