Fb sida med uppfödare till hamm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Meee91:
Hej!

Jag undrar om några vet någon grupp på fb där man kan få tag i uppfödare som säljer på hamm mässan i juni.

Jag har försökt hitta på fb men känner mig korkad att jag inte hittar någon sida! 

Och om man hittar 1 djur man vill köpa. Hur fixar man alla papper för att ta in i Sverige. Eller är det uppfödarbeviset man brukar få med ?

Tack på förhand :)
Mvh Eva 

Medlem i SHF
61
85
Fafnerian:

Iochmed att nya regler började gälla den 21 april 2021 behöver man inte längre införseltillstånd, hälsointyg eller registrering i TRACES ens om man tar in 6+ antal reptiler. Detta enligt Jordbruksverket.

Salamandrar har nog särskilda regler så de kan jag inte uttala mig om.

Om du tar in CITES-djur så ska de ha utförliga ursprungspapper som styrker djurens lagliga ursprung. 

 

Källa: jordbruksverket.se/djur/hundar-katter-och-smadjur/reptiler-och-groddjur 


10
3
Viral:
Har själv ställt mig denna frågan nyligen, vart man hittar uppfödare/djur som kommer befinna sig på hamm mässan. Efter att ha googlat runt lite hittade jag "www.terraristik.com/" som verkar vara en tysk motsvarighet till terrariedjur.
Under deras köp och sälj annonser finns det ett rätt stort utbud och många listar i sina annonser att de ska till hamm, kanske är något att kika på?

2
1
Meee91:
Aah tack så jättemycket:)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild