Färgförändring hos smaragdboa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

62
39
MagnusC:

I den här tråden kommer jag lägga upp bilder på färgförändringen som ett av mina ungdjur har påbörjat. Ungen är född i februari och är nu ca 5 1/2 månad. Bild ett är fotograferad 9 Juli och bild 3 är från ikväll. Jag kommer lägga upp mer bilder på hur djuret utvecklas varefter. Håll till godo!

//Magnus

Bild 1 (mer gröna fläckar har börjat framträda)

 

Bild 2 (Huvudet får mer och mer grönt)

 

 

Bild 3 (Det gröna börjar framträda allt mer ner mot svansen)

 

 

 

 

 


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

fan va sugen man blir på dom igen :/


62
39
MagnusC:

Har man haft smaragdboa en gång är det svårt att vara utan! ;)


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

så sant

tyvärr fick jag tag på skit djur som jag höl på med i ca 2 år innan dom gav upp  :(


62
39
MagnusC:

Tråkigt att höra! Förstår att du är tveksam om arten igen. Mina djur har fungerat bra, även om jag också har klivit på några minor. Índividen i tråden är frän min kull i våras. Några av dem kommer att säljas under sensommaren, hösten. Som info ifall suget inte går att uthärda. :)


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

ja får se hur det blir slutet på året eller början på nästa :)


62
39
MagnusC:

Uppdatering med några nya foton. En individ till har börjat färgförändringen och lite överaskande så trivs de här två väldigt bra tillsammans. Förmodligen bara en tillfällighet, men ganska rolig sådan.

 

//Magnus

 

Den andra ungen som börjar färgförändringen.

 

Polare :)

 

 

 

 


62
39
MagnusC:

Här kommer lite fler foton. För några av ungarna börjar det gröna helt ta över medans det för en av dem har det precis börjat. Ett kort på vardera syskon. 

//Magnus

 

 

 

 

 

 

 


62
39
MagnusC:

Nu är de nästan färdiga med färgändringen. Lägger in några bilder, även de som är frå oktober. Håll till godo!

Mvh

Magnus

 


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

elak jävel du ;)

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild