Sjuk juvenil skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
6
Linkan92:
Hej! Skaffade Billy som han/hon heter för ca 1 månad sedan. Är rätt ny på det här med skäggagamer då jag har "dvärg skäggagamer " men jag förstår ju att det inte står rätt till så klart.
I alla fall Billy går på armbågarna, han har på toppen av tanken 90 tops exo terra comp med 4 150 uvb lampor sen även då i terrariumet så finns det en hängande lampa sån där sunglow även den från exo terra kombinerad värme uvb 150 watt

Samt även värme matta. 42 grader på solplatsen, och 27 grader på den svala delen. Födan består av kackerlackor i blandade storlekar från nymfar till 1 cm ca samt även syrsor ibland. Alltid blandade med kalk samt även multivitamin tillskott som innehåller d3 självklart. Har varit i kontakt idag med Agria som han är försäkrad hos som tycker att bakbenen också verkar vara märkliga.

Nu verkar det ju bara gå att bifoga en bild åt gången. Han är för övrigt 24 cm mätt från nos-svanstipp vilket jag tycker är väldigt kort då han växer väldigt långsamt. Självklart försöker jag jaga runt efter veterinärer som kan ta emot reptiler men det är lättare sagt än gjort. Så medans är det någon som har sett något liknande tidigare? Min största oro är ju MBD. Han äter ju som vanligt men däremot när jag känner på dvärgarna ben så har ju dom betydligt mer muskler jämfört med då Billy som känns väldigt mer tanig..





10
6
Linkan92:

10
6
Linkan92:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild