Levande foder?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
2
Gromit:
Tjena, har i stort sett bestämt mig för att skaffa min första tarantella nu då jag tänkt köpa en som växt till sig lite, men mitt bekymmer är hur jag ska få tag på fodret till den, jag vet att det ska vara levande foder i form av mjölmaskar, skyssor osv, men vart kan jag få tag på det? Eftersom jag bara ska ha en tarantella så känns det lite onödigt att ha en egen odling, och om jag ska beställa av en odlare så brukar det vara i större mängder man beställer då jag inte vill att stora delar av fodret ska gå till spillo. Då jag inte heller hittar en vanlig djurbutik (arkenszoo) t.e.x som säljer fodret styckvis

Är det bara att bita i det sura äpplet och ständigt behöva beställa foder som aldrig kommer gå åt eller finns det en bra lösning som jag inte hittat?

Tack på förhand

5099
3873
Tropfrog:
Nej! Köp ingen tarantella. Köp en fågelspindel istället ;).

Mvh
Magnus 

2
2
Gromit:
Tropfrog skrev:
Nej! Köp ingen tarantella. Köp en fågelspindel istället ;).

Mvh
Magnus 



Blev lite förvirrad av ditt svar, men efter ett snabbt googlande så fattade jag att det kallas fågelspindel och inte tarantella på svenska, då allt jag läst har varit på engelska så har jag nog bara kopplat tarantula till tarantella automatiskt

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Jag skulle nog kört på en dubiaodling om jag var du. Väldigt enkelt. Mörker, värme, lite äggkartonger och mat är allt du behöver så förökar de sig mycket. Visst, lite irriterande att ha en odling till bara en spindel, men mycket bättre det än att hålla på att beställa massa foder som aldrig går åt för dyra pengar hela tiden. 

Sen kan du ju också lägga ut en annons och fråga om det finns någon som bor nära dig som har terrariedjur . Då kanske du kan köpa något foderdjur i veckan av den personen.

5099
3873
Tropfrog:
Gromit skrev:



Blev lite förvirrad av ditt svar, men efter ett snabbt googlande så fattade jag att det kallas fågelspindel och inte tarantella på svenska, då allt jag läst har varit på engelska så har jag nog bara kopplat tarantula till tarantella automatiskt


Kul att du tog mitt något besserwisser svar på just det sättet. Så här kommer ett till. Den korrekta översättningen på engelskans tarantula är tarantel. Men fågelspindel är vanligare att använda. Tarantella är en Italiensk folkdans. Men det visste du nog redan?

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:


Kul att du tog mitt något besserwisser svar på just det sättet. Så här kommer ett till. Den korrekta översättningen på engelskans tarantula är tarantel. Men fågelspindel är vanligare att använda. Tarantella är en Italiensk folkdans. Men det visste du nog redan?

Mvh
Magnus 

Tarantel är en italiensk vargspindel, inte en fågelspindel. Så tarantel är inte "ovanligare" att använda, utan rentav felaktigt ;)

5099
3873
Tropfrog:
EmanuelKarl skrev:

Tarantel är en italiensk vargspindel, inte en fågelspindel. Så tarantel är inte "ovanligare" att använda, utan rentav felaktigt ;)


Tack Emanuel! Då har jag skaffat mig ny kunskap, alltid värdefullt.

Mvh
Magnus 

49
25
Lurre213:
Vet ju inte vart du bor men i Sthlm har du bla zoo.se, en djurbutik som säljer insekter. Annars är kackerlackor lätta att hålla vid liv om du köper tex 20 st. Risk att de förökar sig bara.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild