En orm flyttar in

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

121
69
Mirpa:
Terrariet artar sig, nu återstår att ordna alla parametrar och inreda lite mer.

121
69
Mirpa:
För en vecka sedan fick jag hem denna sötnosen och trots att jag tyckte mig vara påläst innan så har frågetecken hopats (och slätats ut) och oro för att allt ska vara till belåtenhet legat över mig.

Hon skulle till att ömsa redan när jag köpte henne och efter ett par dagar kom jag på att hon inte hade en fuktgrotta hos sig (hon bor lite tillfälligt tills det stora är färdigt för inflyttning.) Jag fixade en på en gång och i onsdags hittade jag ett fint öms hos henne. Frågan uppkom om hon borde undersökas för att se om allt öms var borta men ville inte störa henne, sen insåg jag att jag kunde undersöka ömset och det såg helt ut med ögon och allt. 

Idag är det en vecka sedan hon kom hem och jag erbjöd henne en pinkie som hon ilsket fräste åt, jag gav genast upp att ge henne med tång och la ner pinkiesen och lämnade henne ifred. Kunde inte låta bli att kika in (mycket diskret) en timme senare och visst hade hon ätit! Känns lite som ett kvitto på att jag borde vara på rätt väg.

Jag ville bara dela med mig av min första vecka som ormägare. Det är oroligt och intressant att ha hand om en för mig helt ny djurart.

Roligt är att min man blev så förtjust att han bokat en egen trynsnok som ska hämtas nästa helg.

302
254
Bowery:
Härligt att läsa! Låter som du är helt korrekt ute :)

Lycka till!

121
69
Mirpa:
Bowery skrev:
Härligt att läsa! Låter som du är helt korrekt ute :)

Lycka till!


Tack, jag hoppas verkligen det :) 

169
38
Maaajaa:

Så kul att du äntligen fått en trynsnok och att hon även kunde inspirera din man!:D
Blir så nyfiken på vad för substratblandning du använder dig av? Är detta en "bioaktivmix"eller? 

Mvh Maja!


121
69
Mirpa:
Maaajaa skrev:
Så kul att du äntligen fått en trynsnok och att hon även kunde inspirera din man!:D
Blir så nyfiken på vad för substratblandning du använder dig av? Är detta en "bioaktivmix"eller? 

Mvh Maja!



Visst är det kul! :D 

Jag har blandat naturell torv med sandlådesand, har läst någonstans att det ska fungera. Tycker att spån ser så tråkigt ut... 

Nu har "präriegräset" börjat ta sig också, vi får se hur det artar sig. Behöver fylla på med mer substrat men någon snodde torven av mig så fick införskaffa mer. 


14
4
Nibbon:
Mirpa skrev:


Visst är det kul! :D 

Jag har blandat naturell torv med sandlådesand, har läst någonstans att det ska fungera. Tycker att spån ser så tråkigt ut... 

Nu har "präriegräset" börjat ta sig också, vi får se hur det artar sig. Behöver fylla på med mer substrat men någon snodde torven av mig så fick införskaffa mer. 


.
Va kul! 
Du verkar ha en bra sambo, min håller sig till katterna här hemma x)

Men att jag inte tänkt på gräs innan, sjukt bra idé, den snor jag!

121
69
Mirpa:
Nibbon skrev:

.
Va kul! 
Du verkar ha en bra sambo, min håller sig till katterna här hemma x)

Men att jag inte tänkt på gräs innan, sjukt bra idé, den snor jag!


Tittar man på bilder på miljön där de förekommer naturligt så är det ju grässlätter så jag tänkte att det kan ju inte skada. Frågan är hur snyggt det är och om det kommer fungera? Det får tiden utvisa. :) 

14
4
Nibbon:
Mirpa skrev:


Tittar man på bilder på miljön där de förekommer naturligt så är det ju grässlätter så jag tänkte att det kan ju inte skada. Frågan är hur snyggt det är och om det kommer fungera? Det får tiden utvisa. :) 


Ja precis, nej verkligen inte, tror det kommer bli grymt! Du får gärna uppdatera hur gräset tar sig :)

121
69
Mirpa:
Nibbon skrev:


Ja precis, nej verkligen inte, tror det kommer bli grymt! Du får gärna uppdatera hur gräset tar sig :)


Ska bli! Fick omorganisera runt grottan så får nog så lite nytt också, men det kan nog bli snyggt med olika höjder tror jag. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild