Syrsor + substrat? + tråd att samla foderhacks?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
0
nightnea:

Hej,

Har ett gäng syrsor (foder till reptiler) och undrar om någon har tips på en bra blandning på bottenmaterial som inte möglar så fort syrsorna tittar på det?

Undrar då jag just nu använder reptiljord (misstänker denna binder fukt förbaskat bra ) och nyligen blandade jag med cocofiber under senaste rengöringen (brukar lägga all gammal jord i frysen för att va på den säkra sidan). De verkar trivas dock då jag ständigt hittar nytt smått och väldigt få döda.

Har ju även äggkartonger som gömställen men känner ändå jag vill ge dem lite natur också innan de hamnar i mage på ödlor ( och kände mig rätt allmänt less på äggkartong i låda enbart)

Leker med tanken på att även använda mig av asp eller liknande för att få bukt med fuktbalansen. Lekte även med tanke på att sätta in en fläkt i garderobshyllan (har katt som älskar jaga insekter så eh limiterade ställen att ha buren på :D  )

Vad tror ni? Tänkte detta kunfe även bli en tråd att samla foderinsektshacks som vi samlat på oss...

Så...har ni spånat/gjort dessa halvortodoxa tankar verklighet och hur hanterar ni mögelrisk hos foderinsekter utöver städning, städning, städning? (Har absolut inte överanalsyerat mina tankar hundra gånger, nejnej varför tror ni det? -fniss-) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild