Vilka reptiler kan man lämna själva 1-2 veckor när man reser utomlands?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Adriano_Tarantulas:
Hej! Jag har tänkt på att skaffa reptiler. Men jag brukar resa runt 1-2 veckor. Jag har fågelspindlar som klarar sig om man ger dom mer mat och vatten. Men finns det reptiler som kan vara själva 1-2 veckor också? 

Mvh

209
109
Norrby89:
Adriano_Tarantulas skrev:
Hej! Jag har tänkt på att skaffa reptiler. Men jag brukar resa runt 1-2 veckor. Jag har fågelspindlar som klarar sig om man ger dom mer mat och vatten. Men finns det reptiler som kan vara själva 1-2 veckor också? 

Mvh

Tekniskt sätt alla ökenlevande ormar så fungerar det utan nå större problem. Kan säkert vara värt att ha någon som byter ut deras vatten några gånger men utöver det så borde det inte va någon fara =) annars om du kan automatisera luftfuktigheten och "vattning" så fungerar valfri orm =)

5061
3826
Tropfrog:
Enligt L80 skall alla reptiler ha daglig tillsyn. Så rent juridiskt kan du inte lämna någon reptil för semester. Jag har en granne som kommer förbi varje dag och tittar in i burken när jag är borta. Inte för att han kan göra något om problem uppstår, men jag uppfyller mina skyldigheter.

Mvh
Magnus 

654
341
Johnexotics:
Spindlar behöver. Dock Tillsyn när det kommer till vatten med.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild