Någon som vet vad för sorts spindel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Smocaine:
Hittade en liten spindel när jag var på toa, försökte fånga upp den för att ta en bättre bild i ljuset men det ville den inte då den sprang och hoppade ifrån mig. Jag försökte också filma han med ficklampa på mobilen med då tror jag att jag irriterade hans ögon då det såg ut som den gjorde rent dem/blokerade ljuset.
Kan det vara en slags hoppspindel? den hoppade ju som sagt.. fast jag tycker inte den ser ut som en hoppspindel. Inte dom jag har set på videor/bilder iaf. Kan tillägga att hela spindeln är under 1 cm och att jag bor i västerås

2
0
Smocaine:
Jag undrar också om en annan spindel jag hittade för ett tag sen som jag har en video på, kan inte hitta bilderna men fick ett par närbilder på den där man såg ansiktet och minns att den var riktigt fin. Jag tror att det var en hoppspindel iaf eftersom att den hoppade flera gånger sin egen kropslängd och hade de klassiska ögonen man ser när man söker upp bilder på hoppspindlar.. samt så känndes den mer intelligent på något sätt, typ som att den ''såg'' mig och var nyfiken vilket jag har hört att hoppspindlar kan göra.
Länken till videon: streamable.com/sbakaw
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild