Smältlim kring gråsuggor, reptiler m.m?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

169
38
Maaajaa:

Jag hade tänkt uppgradera suggornas behållare och tänkte helt enkelt göra ventilation i den nya, sätta dit finmaskigt nät och sedan börja fixa iordning med substrat.
Jag undrar helt enkelt om någon här har erfarenhet själv kring smältlim till sina foderdjur, reptiler, osv.
Faktum är att jag läst lite, och det verkar? inte vara något direkt som påverkar då t.ex. barn får använda det.
Jag undrar om det är fritt fram att limma fast nätet med smältlim, eller rekommenderas annat?
Mvh Maja!


229
223
Formula76:
Jag tänker är det testat för att barn mer eller mindre ska kunna äta det, då har jag svårt att tro att det skulle vara några problem att ha till djur.
Ser man att dom gnager på det och äter det så kanske man får tänka om, men har aldrig hört talats om det.

169
38
Maaajaa:

Efter jag kikat vidare så har jag fått en skymt av folk från Amerika på yt som verkar använt sig av något som iallafall liknar smältlim.
Så om någon skulle ha någon invändning så uppskattas att det nämns!

Nu när jag letat efter finmaskigt nät i olika butiker så verkar det endast vara rätt så stora håligheter på dessa... Jag vill helst slippa rymningar av suggor i alla storlekar!

Var har ni köpt finmaskigt nät? Fungerar det med plastnät, aluminium/metall-nät, eller kan man råka ut för ett rostigt galler med det sistnämnda alternativet med tanke på fuktigheten?

Mvh Maja!


3
1
emge:
Maaajaa skrev:
Efter jag kikat vidare så har jag fått en skymt av folk från Amerika på yt som verkar använt sig av något som iallafall liknar smältlim.
Så om någon skulle ha någon invändning så uppskattas att det nämns!

Nu när jag letat efter finmaskigt nät i olika butiker så verkar det endast vara rätt så stora håligheter på dessa... Jag vill helst slippa rymningar av suggor i alla storlekar!

Var har ni köpt finmaskigt nät? Fungerar det med plastnät, aluminium/metall-nät, eller kan man råka ut för ett rostigt galler med det sistnämnda alternativet med tanke på fuktigheten?

Mvh Maja!


Takfotsnät finns i både plast och aluminium på div bygghandelsföretag. Vill du inte limma så går det att skruva eller popnita fast nätet under en list. Beror lite på vad det är för material i locket givetvis.

5096
3865
Tropfrog:
Jag säger rostfritt nät alla gånger. Finns en del som säljer dessa till terrarium med hög luftfuktighet. Skicka mått du behöver till mig i PM, har en del spillbitar över.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild