kompatibel lamphållare till hid-ballast?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

68
17
shpongel:
vad kör ni med för lamp-hållare till rep-techs hid-ballast? 
trodde exo terras reptile dome skulle fixa't men sockeln där sitter ju gjuten i gummi/plast. tanken från början va nån av repti-zoo's varianter, men de är slut där jag brukar handla. 

206
224
Danne72:
shpongel skrev:
vad kör ni med för lamp-hållare till rep-techs hid-ballast? 
trodde exo terras reptile dome skulle fixa't men sockeln där sitter ju gjuten i gummi/plast. tanken från början va nån av repti-zoo's varianter, men de är slut där jag brukar handla. 

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/lamphallare-e27/lampsockel-med-kabel-och-strombrytare.html

229
223
Formula76:
Jag kör med Granngårdens värmelampsarmaturer. Bra grejer som kostar en hälften av vad "reptilarmaturer" gör.

68
17
shpongel:
ok, men där saknar jag skärmen..

206
224
Danne72:
shpongel skrev:
ok, men där saknar jag skärmen..

Här har du den billigaste och bästa lampskärmen du kan ha. Funkar helt underbart bra och ser bra ut.

229
223
Formula76:
shpongel skrev:
ok, men där saknar jag skärmen..



www.granngarden.se/varmearmatur


Där är ju skärm. Ellrt vad menar du med skärm?

68
17
shpongel:
tänkte att det skulle bara va att koppla bort kabeln å ersätta m ballast-kabeln på en vanlig värme-lampsskärm, tex exo terras, bara de hade keramik-hållare ,men det visade ju sig att det inte gick. repti-zoo's skärmar lär funka men de va slut. därför undrade jag om nån visste om det fanns nåt likvärdigt alternativ.
återförsäljar'n tipsade nu om denna..
www.cyberzoo.se/sv/articles/2.300.18584/arcadia-clamp-lamp-porslinssockel-e27-20-cm ..å sån får det väl bli. problem solved. tack för engamanget

379
399
Mr_B:

shpongel skrev:
tänkte att det skulle bara va att koppla bort kabeln å ersätta m ballast-kabeln på en vanlig värme-lampsskärm, tex exo terras, bara de hade keramik-hållare ,men det visade ju sig att det inte gick. repti-zoo's skärmar lär funka men de va slut. därför undrade jag om nån visste om det fanns nåt likvärdigt alternativ.
återförsäljar'n tipsade nu om denna..
www.cyberzoo.se/sv/articles/2.300.18584/arcadia-clamp-lamp-porslinssockel-e27-20-cm ..å sån får det väl bli. problem solved. tack för engamanget


jag kör med exoterra bara o dela sockeln o sätta dit din keramiska ju. Bara vara lite varsam med den keramiska när du delar den. Men annars om du inte redanhar exoterra så är det ju billigare att köpa något som inte har "reptil" o ha. Körde som ovan med terrakotta innan med. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild