Pacman groda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
Mathildasjost:
Jag har länge velat ha en så kallad pacman groda, jag har läst på om den. Men min fråga är vad för terrarium ni rekomenderar? Jag vet hur stor bottenyta den ska ha beroende på storlek på den såklart. Men de är de att jag inte är bra på matte så jag fattar inte hur jag ska räkna ut bottenytan. Och man kan använda plastlåda typ en samla låda från ikea om man gör lufthål såklart? Kommer inte att köpa en på ett bra tag men jag vill ändå veta så mycket som möjligt innan jag köper en

656
344
Johnexotics:
Mathildasjost skrev:
Jag har länge velat ha en så kallad pacman groda, jag har läst på om den. Men min fråga är vad för terrarium ni rekomenderar? Jag vet hur stor bottenyta den ska ha beroende på storlek på den såklart. Men de är de att jag inte är bra på matte så jag fattar inte hur jag ska räkna ut bottenytan. Och man kan använda plastlåda typ en samla låda från ikea om man gör lufthål såklart? Kommer inte att köpa en på ett bra tag men jag vill ändå veta så mycket som möjligt innan jag köper en




Ska du har en vuxen från början eller liten?.  Vuxen individ ska har ett 100 cm långt sen 50bred minst om jag minns rätt. Annars finns det system på sidan där du bara skriver in mått få du fram det du vill har :)

12
0
Mathildasjost:
Johnexotics skrev:




Ska du har en vuxen från början eller liten?.  Vuxen individ ska har ett 100 cm långt sen 50bred minst om jag minns rätt. Annars finns det system på sidan där du bara skriver in mått få du fram det du vill har :)




Jag vet inte riktigt men tänker att jag vill börja med en liten helst. Jaha okej vad smart då vet jag då kan jag kolla det. Tack så mycket

5088
3861
Tropfrog:
www.terrariedjur.se/info/terrarium/l80

Pacman grodan är väl ett av de djuren som många fuskar med. Finns egentligen ingen anledning att ha 0,5 kvm till ett djur som alltid ligger stilla. Med det sagt så tycker jag själv att man skall hålla sig till lagkrav.

Mvh
Magnus 

12
0
Mathildasjost:
Tropfrog skrev:
www.terrariedjur.se/info/terrarium/l80

Pacman grodan är väl ett av de djuren som många fuskar med. Finns egentligen ingen anledning att ha 0,5 kvm till ett djur som alltid ligger stilla. Med det sagt så tycker jag själv att man skall hålla sig till lagkrav.

Mvh
Magnus 




Kan tänka mig att många fuskar, men jag vill gärna följa lagkraven så det blir rätt. Och om jag har kollat rätt så ska en fullvuxen pacman groda ha minst 125x50x60 och den minsta ska ha minst 30x30x30

5088
3861
Tropfrog:
Mathildasjost skrev:




Kan tänka mig att många fuskar, men jag vill gärna följa lagkraven så det blir rätt. Och om jag har kollat rätt så ska en fullvuxen pacman groda ha minst 125x50x60 och den minsta ska ha minst 30x30x30


Bra där! 0,5 kvm räcker. 125*50 är 0,625 kvm. Men det är aldrig fel med större, så kör du på det.

Mvh
Magnus 

12
0
Mathildasjost:
Tropfrog skrev:


Bra där! 0,5 kvm räcker. 125*50 är 0,625 kvm. Men det är aldrig fel med större, så kör du på det.

Mvh
Magnus 



Nej det är klart ju större destu bättre. Men det måttet är godkänt i alla fall. Tack alla för hjälpen, nu har jag koll på de mesta. Jag får vänta tills jag har en större lägenheten för just nu får jag inte plats med mer djur tyvärr. Men som sagt de är alltid bra att vara helt förberedd innan man skaffar reptiler för de är mer att tänka på än vad man tror
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild