Storlek på burkar.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

142
241
Greven78:
Hej.
Ska sälja ödlor och växter på Malmömässan. Men jag hittar inte vilka mått burkarna måste ha. Jag har kommit fram till att sidorna skall vara täckta. Antar att något att söka skydd under skall finnas. Men måtten. Man vill ju inte få skit för att ödlorna har det för trångt även om det bara gäller några timmar. Någon som har bra svar på detta?

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Greven78 skrev:
Hej.
Ska sälja ödlor och växter på Malmömässan. Men jag hittar inte vilka mått burkarna måste ha. Jag har kommit fram till att sidorna skall vara täckta. Antar att något att söka skydd under skall finnas. Men måtten. Man vill ju inte få skit för att ödlorna har det för trångt även om det bara gäller några timmar. Någon som har bra svar på detta?

Kopierat från tropikmassan.se under "För utställare" --> "Regler"

"Avseende reptiler och amfibier är minimistorlek för kortaste sida på behållare eller, för rund behållare diametern:
- För ödlor och amfibier 1.5 gånger måttet nos - anal
- För ormar 0.3 gånger måttet nos - svansspets
- För sköldpaddor 2 gånger ryggsköldens längd
Minsta volym dock 1.5 dl
Höjd skall avpassas till storlek och beteende. Djuren skall obehindrat kunna röra sig, vila och vända sig i behållarna."
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild