Nyinflyttad Strophurus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
ElliotWid:
Hej jag tar hand om min vänns Strophurus spinigerus som har bot hos mig i ungefär 2 veckor men jag är väldig osäker på om ödlan faktiskt äter, jag har en skål med levande mjölmaskar och en skål med crested gecko mat som han inte alls rört, Jag börjar bli lite orolig för ödlan och undrar om någon vet varför den inte verkar vela äta.

En extra grej tidigare när ödlan precis flyttad in så brukade den sitta på en pinne och försöka kamofera sig men nu sitter den på glaset av terrrariet hela dagarna någon som vet varför?

301
150
SunshineGeckos:
ElliotWid skrev:
Hej jag tar hand om min vänns Strophurus spinigerus som har bot hos mig i ungefär 2 veckor men jag är väldig osäker på om ödlan faktiskt äter, jag har en skål med levande mjölmaskar och en skål med crested gecko mat som han inte alls rört, Jag börjar bli lite orolig för ödlan och undrar om någon vet varför den inte verkar vela äta.

En extra grej tidigare när ödlan precis flyttad in så brukade den sitta på en pinne och försöka kamofera sig men nu sitter den på glaset av terrrariet hela dagarna någon som vet varför?


2 veckor i ett nytt hem är ingen lång tid för en reptil.
Det är också vanligt att dom slutar äta första tiden.
Du behöver  inte vara orolig, den svälter inte ihjäl i första taget.
Dessutom kanske den faktiskt äter lite när du inte ser och att det inte syns i skålen?

2
0
ElliotWid:
SunshineGeckos skrev:


2 veckor i ett nytt hem är ingen lång tid för en reptil.
Det är också vanligt att dom slutar äta första tiden.
Du behöver  inte vara orolig, den svälter inte ihjäl i första taget.
Dessutom kanske den faktiskt äter lite när du inte ser och att det inte syns i skålen?



Det är sant eftersom ödlan bajsade efter 2 veckor så gissar jag att den har ätit men det syntes inte i skålen precis som du skrev, jag tror att jag bara överreagerade och tack för svaret.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild