Systern dog

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Zenohbite:
Hej, jag hade två ryska stäppar som var halvsystrar.  I höstas rymde den ena. Men igår 20/3 hittades hon igen efter 8 månader ute. Vi satte in henne i bolådan till sin syster. Idag 21/3 hade hon tyvärr avlidit. Jag är glad att hon fick träffa sin syster en sista gång ❤

Nu till min oro. Kan hon ha varit sjuk så den andra systern nu är smittad? Kan en förkylning smitta?
Systern som är kvar går nu runt i sin låda o verkar leta efter sin bortgångna syster. Kan en sköldpadda sörja? Dom är/var födda -02 och -05 så de hade levt en del år ihop...

Mvh en sörjande matte 

5099
3873
Tropfrog:
Japp det är fullt möjligt att hon bar på någon smittsam sjukdom. Karantän är alltid en god idé.

Mvh
Magnus 

229
223
Formula76:
Den som rymt har gått i brumation (dvala) som de naturligt gör över vintern. Möjligtvis har det gått för snabbt i temperaturerna när ni tagit in den igen, temperaturen ökat för snabbt så det har chockat den. Men det är ju bara en gissning. Låter osannolikt att den varit sjuk hela vintern men dog precis när den kom in.
Den har säkert inte smittat den andra.

Om en sköldpadda sörjer? Det kan ingen svara på. Men med största sannolikhet, nej.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild